בשיתוף מרכז הנדל"ן

חדר האמבטיה הוא אחד החדרים החשובים בבית, אם לא החשוב ביותר. אנחנו מתחילים את היום שלנו בחדר הזה, מתקלחים, מסתדרים, מתאפרים, מתלבשים ומתכוננים ליום חדש, ובערב אנחנו משילים מעלינו את תלאות היום, מתקלחים, מורחים את קרם הלילה, לובשים פיג'מה נעימה ונכנסים אט-אט למצב של מנוחה.
בנייה או שיפוץ של חדר אמבטיה מצריכים מחשבה בטרם העשייה, למשל: כמה אנשים ישתמשו בחדר הזה, מה המיקום של כל דבר, האם צריך אזורי אחסון (בוודאי שצריך), האם מעצבים לפי מה שאוהבים או שעדיף ללכת על עיצוב סולידי שיישאר אטרקטיבי לאורך זמן והמוצרים הנלווים הם אלו שייצרו אווירה? שאלות אלו ואחרות צריכות להישאל, כאמור, עוד בטרם העבודה. הנה עוד כמה עצות לפני שמשפצים את חדר האמבטיה:

בצעו הערכה מוקדמת של העבודה

לא מספיק להתבונן בקטלוגים של חדרי אמבטיה או לחפש באתרים באינטרנט מה הטרנדים הנוכחיים ולעשות חישובים - כל חדר אמבטיה עומד בפני עצמו ולכל משתמש יש דעה משלו. לכן, תשאלו את עצמכם, קודם כל, מה העלות שאתם מוכנים להשקיע בשיפוץ. לאחר מכן, שאלו את את עצמכם כמה זמן אתם שוהים בחדר האמבטיה במהלך היום, מה חשוב לכם שיהיה בו, האם יש דברים שתהיו מוכנים לוותר עליהם והאם יש כאלה שחייבים להיות בחדר הזה. רק אחרי שתענו לעצמכם על השאלות הללו, תוכלו לבדוק מול קבלנים האם הרעיון שלכם לגבי עיצוב האמבטיה אפשרי וגם, כמה יעלה החלום שלכם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

בצעתם הערכת מחיר - תוסיפו עוד קצת

אנחנו לא יודעים מה מסתתר מתחת לרצפה ובקירות, ולעיתים הצנרת שיש בחדר האמבטיה - במקרים של שיפוץ - לא מבשרת דברים טובים, לכן על כל סכום שקבעתם לעצמכם, תוסיפו עוד, או תחליטו מראש שאחוז מסוים מיועד לתיקונים לא צפויים. צנרת היא הדבר הכי חשוב לפני העיצוב (שיכול לסבול מכל תקלת צנרת בהמשך) ולכן לא משחקים איתה.

חומרים, חומרים, חומרים

אריחים, קרמיקה אנטי-סליפ, רובה, תאורה, נישות, ספסלים, ראשי גשם, אינטרפוץ - עיצוב חדר אמבטיה הוא עולם ומלואו וצריך להכיר את כל המרכיבים עוד בטרם השיפוץ כדי לדעת מה קונים ולאן כל דבר מתאים. הכינו רשימת שאלות לקבלן המשפץ ותבקשו ממנו שיעבור איתכם על כל דבר שאתם רוצים לשנות או לבנות מחדש, בקשו ממנו גם שיגיד לכם אם יש סיכונים לפיצוצים או דליפות במקרים של בניית תוספות, איזה איטום עושים, מה קורה אם יש אבנית רבה במים, כיצד זה משפיע על הברזים וכן הלאה. הכל צריך להיות ידוע מראש.
אם בחרתם במקלחון לחדר האמבטיה, עשו סקר שוק ובדקו מה חדש, למשל בעולם האגניות. האגנית מהווה את משטח הדריכה ועל כן חשוב שתהיה מחוספסת כדי למנוע החלקה. כיום אגניות יכולות להיות מחומרים שונים, כמובן כוללות שיפוע מדויק לניקוז המים ואף מעוצבות כמו האריחים הנבחרים, כך שיש המשכיות מבחינת עיצוב וגוונים. חפשו שמות כמו Gocce (אגנית דקטון בכיפוף), MTI (אגנית אקרילית) וחרסה (אגנית חרס) כדי ללמוד מה אפשר לבחור.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לאן הרצפה נוטה?

במקרים בהם מתכננים מקלחון, צריך לקחת בחשבון את האפשרויות העומדות בפניכם - אם אתם גרים באזור בו האדמה ידועה כזזה (יש אזורים כאלו בארץ), אולי שווה לחשוב על אגנית למקלחון. במקרים אחרים, צריך לתכנן היטב את השיפוע שיש במקלחון הנבנה כדי שלא יצאו מים החוצה דרך דלתות המקלחון. אל תשכחו לחשב את גודלו, להחליט האם יש ספסל ומדפים מובנים וגם מה גובה האריחים במקלחון עצמו, וכמובן ראש גשם, שני אינרטפוצים או מערכת ברזים אחת שמכילה את כל מה שצריך. אגב, אם חדר האמבטיה קטן, כדאי לדעת שיש כלים סניטריים, כולל מקלחונים שמתאימים לחדרים קטנים, זה הכל עניין של עיצוב מתאים, כמו בפינת החדר עם דלתות מקלחון שנכנסות פנימה אל המקלחון ו"פותחות" את החדר.

עיצוב אישי

אחרי הכל מדובר בחדר שאתם צריכים לאהוב, אבל שגם יהיה פרקטי עבור המשתמשים - חדר אמבטיה הצמוד לחדר הורים או חדר אמבטיה משפחתי או רק של הילדים. לכן, תחפשו באינטרנט, תתייעצו עם חברים, יש מי שיעדיפו מעצב/ת פנים, תחשבו כמה זמן החדר ישרת אתכם עד לשיפוץ הבא - בקיצור, קחו את כל הפרמטרים והכינו רשימה, תבדקו כל דבר, תשאלו ובסוף תהיה לכם הרשימה המדויקת של מה אתם רוצים, איך זה ייראה, אילו אריחים, איפה המנורות יחוברו, היכן נקודות החשמל יהיו ועוד ועוד. שיהיה בהצלחה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

בשיתוף מרכז הנדל"ן

פורסם לראשונה: 08:10, 25.04.21