בשיתוף אסם-נסטלה
הפקה: ניצן כהן | צילום: ירון שרון | עריכת תוכן: איתי חמני
על רקע החזרה ההדרגתית לשגרה בשדרות, ישנה הבנה עמוקה לגבי הצורך ביצירת עתיד טוב יותר לדור העתיד של העיר. לכן, במהלך החודשים האחרונים, מתוך כוונה לתת אופק תעסוקתי לתושבי העיר ולחזק את התעשייה המקומית, הקימה קבוצת אסם נסטלה קרן מיוחדת לתמיכה בשדרות בשיתוף עם עיריית שדרות ומוסדות אקדמיים, בהיקף של מיליוני שקלים. הקרן תתמוך בין היתר בהשכלה טכנולוגית עבור התושבים, החל מגיל בית ספר ועד לסטודנטים במוסדות אקדמאיים, על מנת לפתח את התעשייה והתעסוקה של הדור הצעיר.
שוחחנו עם דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים בספיר, על הצרכים של הסטודנטים הצעירים, על מסלולי ההכשרה ועל העתיד של התעשייה בשדרות.
"תעשייה חזקה היא החוסן של מדינת ישראל. באופן כללי ובפרט בעוטף עזה", אומר שלמה. "בעיתות משבר, בטח בתקופה הזו, אני שמח להגיד שלא הרגשנו מחסור. התעשייה המשיכה לעבוד, ואפילו להיפך - אנשים נרתמו לתעשייה, הגיעו לעבודה והבינו שבעצם ההשתתפות שלהם בכוח אדם הפעיל של עולם התעסוקה, הוא בעצם החוסן שלנו במדינת ישראל. והתעשייה השיגה את התוצאות שלה".
2 צפייה בגלריה
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
(צילום: ירון שרון)
תושבי שדרות נשארים באזור מתוך אהבה ורצון לפתח את העיר
שלמה נולד וגדל בשדרות, "ואני גם נשוי לאמי, בת שדרות", אומר שלמה. היום הוא מתגורר בקיבוץ ניר עם, אבא של-3, "ועובד במכללת ספיר, בהכשרת דור העתיד".
המכללה הטכנולוגית להנדסאים בספיר היא מוסד ותיק מאוד, בין הראשונים בישראל שהכשירו הנדסאים על פי חוק ההנדסאים, "על מנת שישתלבו בתעשייה ויהוו כוח אדם המניע את המשק המקומי והמשק הישראלי כולו, לצמיחה ולהגדלת הפריון", אומר שלמה.
2 צפייה בגלריה
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
קרן המלגות של אסם: "יש קשר בין פיתוח התעשייה לתעסוקה"
(צילום: ירון שרון)
"הקשר עם אסם-נסטלה התהדק, עם בניית התוכנית לתושבי העוטף"
כחלק מההשקעה של אסם בשדרות, הוקמה קרן מלגות מיוחדת, בשיתוף עם מרכז הצעירים של העירייה ועם מכללת ספיר, מתוך כוונה לסייע לסטודנטים במגוון מסלולים, לרבות לימודי הנדסאות.
"המכללה שמרה לאורך השנים על קשר עם אסם-נסטלה", אומר שלמה, "אך הקשר התהדק בחודשים האחרונים, עם בניית תכנית מיוחדת המעגנת את האפשרות עבור צעירים משדרות ומהעוטף להשתלב בלימודים, ללמוד מתודולוגיות ולהצטרף לתכניות לימוד שמתאימות לצרכי תעשייה בעולמות מתקדמים".
ההשקעה של קרן אסם שדרות "מסייעת לפיתוח ההשכלה וההכשרה הטכנולוגית לפיתוח התעשייה", לדבריו. "אין ספק שיש קשר בין השכלה, פיתוח התעשייה וצמיחה דמוגרפית. בפרט כשמדובר על מקצועות ההנדסאים".
מדינת ה'סטארטאפ ניישן' צריכה עובדים עם השכלה טכנולוגית, יצירתיות וכישורים
התעשייה במדינת ישראל, ה-Startup Nation, מושתתת על טכנולוגיה מאוד מתקדמת, מסביר שלמה. "לשם כך צריך כוח אדם שיש לו את היכולת, המיומנות, ההשכלה, ההבנה, היצירתיות והדמיון, כדי לסייע בהתפתחות המואצת של המשק הישראלי".
מעבר לכך, ככל שהמכללה תוכל לספק את מסלולי ההכשרה הנכונים להתפתחות תעשייתית ולשילוב בקריירה, "כך גם הרשויות יהיו חזקות יותר", מוסיף שלמה.
"החוסן והסולידריות שלנו אחרי ה-7 באוקטובר, הוכיח כמה חזק הכוח האזרחי שלנו כעם. אנחנו נולדנו פה, אנחנו נישאר פה, ואנחנו נמשיך לחזק את המקום הזה, לפתח אותו. אנחנו נצמח ונגדל, לתפארת מדינת ישראל", הוא מסכם.

בשיתוף אסם-נסטלה
פורסם לראשונה: 07:00, 27.03.24