חברת גז דניאל, השייכת לחברת גז יגל, גבתה יותר מפי 2 על פיקדון, ונקנסה בעקבות תלונה של הצרכן שהתקבלה במינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה ב-10,000 שקלים. מדובר בחיוב יתר של כ-113% בגביית פיקדון עבור מכלי גז ובישול. גובה הקנס מזערי, שכן מדובר במקרה אחד, אך לא ברור האם נבדקו מקרים נוספים.
החברה גבתה מצרכן באזור תל אביב 128 שקל עבור מיכל בקיבולת של 12 ק"ג, אף שהמחיר שנקבע בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים עומד על 59.95 שקל, פער של כ-68 שקל. על החברה ומנכ"לה הוטלו קנסות בסך 5,000 שקל כל אחד, המנכ"ל ייקנס ב-20 אלף שקל אם ישוב על העבירה בשלוש השנים הקרובות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בלוני גז
בלוני גז
בלוני גז
(עמית שעל)
החברה טענה להגנתה כי מדובר בטעות ברישום. היא מסרה למשרד כי תפעל לברר מדוע נגבה סכום כזה, ובמידת הצורך תתקן את הטעות הן מול הצרכן המדובר והן מול צרכני הגז הנוספים להם היא מספקת גז.
לשאלת ynet האם נמצאו מקרים נוספים, מסר משרד האנרגיה כי: "במהלך הביקורות שערכו הפקחים לאחר שהתקבלה התלונה לא נמצאו פערים נוספים. אגף הפיקוח במינהל הדלק והגז מוסיף לערוך כל העת ביקורות יזומות על מנת לוודא שחברות לא גובות מהצרכנים סכומי פיקדון גבוהים מן המותר". לפי המשרד, על החברה הושת קנס זעיר משום ש"גובה הקנס משקף את חומרת העבירה".
נופיה בכר, המפקחת על המחירים במשרד האנרגיה, מסרה בתגובה: "אני קוראת לכל צרכני הגפ"מ לוודא שהפיקדונות שהם משלמים על מכלי גפ"מ והציוד הנלווה בעת ההתחברות, וכן הפיקדונות שהם מקבלים חזרה בעת הפסקת ההתקשרות עם ספק הגפ"מ, תואמים את המחירים הנקובים בצו הפיקוח. תלונות על אי עמידה במחירים הנקובים בצו יש להפנות ליחידה לפניות הציבור במשרד, באמצעות טופס אינטרנטי מכוון, ואנו נטפל בכל מקרה ומקרה. כולי תקווה שספקי הגפ"מ ייצמדו להנחיות בחוק וכן לתקנות והצווים שמכוחם, על מנת להימנע מקבלת קנסות, ולשמור על נראות הוגנת ויושרה מול הצרכנים".