מרי אוסטין, ארוסתו לשעבר של סולן קווין המנוח, פרדי מרקורי, זוכרת בדיוק את היום בו החליט לרכוש את האחוזה המרשימה שלו בלונדון, גארדן לודג'. "זה היה יום קיצי בשנת 1980. ילדים שיחקו בגינה. הכל היה שקט ושלו", היא סיפרה לסוכנות הידיעות בלומברג על הנכס בשכונת קנזינגטון היוקרתית שבמערב העיר. "פרדי יצא החוצה וישר אמר 'תגידי להם שיוציאו את הבית מהשוק, אשלם להם את הסכום שהם רוצים".
מרקורי חיפש מקום מפלט בתוך לונדון בו יוכל ליצור ולעבוד על המוזיקה שלו מבלי שהתקשורת תרדוף אותו. והאחוזה המבודדת הייתה בדיוק מה שהוא חיפש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
האחוזה של מרקורי שעומדת למכירה
האחוזה של מרקורי שעומדת למכירה
האחוזה של מרקורי שעומדת למכירה
(צילום: מתוך האתר של סוכנות הנדלן Knight Frank)
לאחר מותו של מרקורי ב-1991, אוסטין ירשה את האחוזה ומאז היא מתגוררת בה. לאחרונה החליטה למכור אותה תמורת 30 מיליון פאונד, אחרי מכירה פומבית מוצלחת של חפצי מרקורי תמורת יותר מ-50 מיליון פאונד, שחלק מהכסף הועבר לקרן הצדקה של אלטון ג'ון למלחמה באיידס.
"המכירה הפומבית הייתה הצלחה גדולה, ולא ידעתי כיצד ארגיש, אבל הבנתי שהגיע הזמן למכור את חפציו", מספרת אוסטין. לגבי מכירת הבית, מציינת ארוסתו לשעבר של מרקורי כי היא מתגוררת בו כעת לבד אחרי שילדיה כבר גדלו ועזבו אותו, והיא מרגישה "צורך לפתוח בפרק חדש בחיים ולהתקדם הלאה".
האחוזה מרוחקת מהכבישים הראשיים בשכונה ומוגנת על ידי חומה בגובה של שמונה מטרים, שבראשה גדר עם קוצים ומצלמות מסביב כדי לשמור על פרטיות. הדלת הירוקה המפורסמת בחומה, שמעריצי מרקורי היו כותבים עליה הודעות, נמכרה באותה מכירה פומבית תמורת 412 אלף פאונד.
מעבר לחומה משתרע גן בהשראה יפנית עם פרחי מגנוליה, פרגולת עץ ובריכת קרפיונים. "לפרדי היה חזון לגבי הגן. הוא רצה ליצור מחדש את הסביבה השלווה שלו ובחר בסגנון של גני קיוטו", אומרת אוסטין.
באחוזה עצמה יש שמונה חדרי שינה, ואיזור נוסף ששימש כסטודיו של מרקורי בו יצר את האמנות שלו. בקומת הקרקע של המבנה הראשי יש חדר גדול אותו כינה הזמר "החדר היפני" דרכו הוא יכול היה לצאת גם לגינה. "ידענו לא להפריע לו כשהוא נמצא שם", הוסיפה אוסטין. כמו כן, בקומה יש חדר אוכל בו נהג מרקורי לערוך ארוחות פאר. מרקורי בעצמו עיצב את החדר וצייר את העיצובים על הקירות שלו. "הוא לא הצליח לגרום למעצב להבין את הרעיונות שלו, אז הוא החליט לעצב את החדר בעצמו", ציינה אוסטין.
2 צפייה בגלריה
פרדי מרקורי
פרדי מרקורי
פרדי מרקורי
(Getty Images)
החדר הגדול ביותר בקומת הקרקע הוא חדר האורחים בו יש רצפת פרקט, קירות צהובים ואח מעוטר באבנים. בחדר הזה הונח הפסנתר עליו כתב מרקורי את השיר אולי הכי מפורסם של קווין Bohemian Rhapsody, שנמכר במכירה הפומבית תמורת 1.7 מיליון פאונד.
בקצה החדר יש גרם מדרגות שמוביל לאיזור בר בקומה העליונה, שם אנשים יכלו לשתות ולצפות מלמעלה על מה שקורה בחדר בו נערכו לא מעט מסיבות. בקומת הקרקע יש גם מטבח וחדר ארונות גדול לבגדים, וחדר קטן ודיסקרטי לשם היו מגיעים המשלוחים לבית, והחתולים של מרקורי אף היו ישנים בו.
בקומה העליונה יש את הסוויטה הראשית שמחולקת לארבעה חלקים. אחד מהם הוא חדר בו היה מתלבש מרקורי ובו מראות מהרצפה ועד התקרה, שהסתירו את הארונות בהם אוחסנו בגדיו, כולל התלבושות המפורסמות איתן היה עולה להופיע. בקומה העליונה היו גם שני חדרי רחצה, כשבשיש של אחד מהם היו חרוטים ראשי התיבות של מרקורי (FM).
כדי להגיע לחדר השינה היה צריך להזיז את אחת המראות הענקיות, ובאחת היציאות מהחדר הייתה מרפסת שהשקיפה על הגן ועל המרחבים של שכונת קנזינגטון.
מרקורי היה הדייר הכי מפורסם שהתגורר באחוזה, אבל קדמו לו אנשי אמנות נוספים. הנכס עצמו נבנה ב-1909 עבור הצייר ססיל ריי ואשתו קונסטנס הלפורד. בהמשך גר בו גם פיטר ווילסון, יושב הראש לשעבר של בית המכירות הפומביות סותביס (שהיה אחראי על מכירת חפציו של מרקורי), וגם המרגל הבריטי שהפך לסוחר אמנות, תומאס האריס. מרקורי רכש את הבית מבן משפחה שהייתה מוכרת מאוד בעולם הבנקאות הבריטי.