וול סטריט המתינה בציפייה דרוכה לדוחות הכספיים של מלכת הסטרימינג נטפליקס, לאחר שברבעון הקודם מנייתה קרסה ביותר מ-20% לאור תחזית מאכזבת לתוספת מינויים חדשים. נטפליקס לא סיפקה את הסחורה גם הפעם עם ירידה במספר המינויים החדשים ב-200 אלף, נתון שגרוע יותר מתחזית המונמכת שדיברה על תוספת של 2.5 מיליון מינויים חדשים. מדובר בפעם הראשונה מזה עשור שהחברה מאבדת מינויים במהלך רבעון.
בתקופה המקבילה אשתקד הוסיפה החברה 4 מיליון מינויים חדשים. מדובר באובדן מינויים ראשון מזה עשור עבור נטפליקס, עובדה שמפילה כעת את מנייתה שוב ביותר מ-25% במסחר שלאחר הסגירה. במהלך המסחר המניה דווקא נהנתה מן האווירה האופטימית בוול סטריט ועלתה ב-3%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
על רקע זה גם הכנסות היו נמוכות מהצפוי ברמה של 7.9 מיליארד דולר, לעומת תחזית ל-7.95 מיליארד דולר מה שמצביע על קצב צמיחה נמוך של כ-7%. בנטפליקס ציינו כי שיעורי החדירה הגבוהים יחד עם מכת שיתוף הסיסמאות שנטפליקס סובלת ממנה וכן כניסה של מתחרות חדשות גרמו להאטה משמעותית.
דווקא בשורת הרווח הצליחה נטפליקס לספק תוצאה גבוהה מהצפוי עם רווח של 3.53 דולרים למניה לעומת צפי ל-2.91 דולרים למניה, אבל זה לא עזר לה לנוכח התחזית המאכזבת קדימה שמניחה ירידה נוספת ועמוקה יותר של מינויים ברמה של 2 מיליון מינויים, בין היתר בגלל עצירת השירות ברוסיה. בנטפליקס ציינו כי להערכת החברה מעבר ל-222 מיליון מינויים משלמים, כ-100 מיליון משקי בית נהנים מהשירות בלי לשלם בגלל שיתוף הסיסמאות.
הפסקת הפעילות ברוסיה גרעה 700 אלף מינויים מנטפליקס, והובילה לאובדן נטו של מינויים. אם כי גם בנטרול הפעילות ברוסיה, תוספת המינויים הייתה נמוכה דרמטית מהחזוי - והסתכמה בחצי מיליון בלבד. אנליסטים בוול סטריט, אגב, היו אופטימיים יותר מהחברה עצמה, וצפו תוספת של 2.7 מיליון מנויים חדשים לעומת תחזית החברה ל-2.5 מיליון משקי בית.
על רקע כל אלה, מעריכה נטפליקס כי תציג קצב צמיחה שנתי של 10% ברבעון השני של 2022, אך מקווה לשמור על שולי רווח תפעולי של 20% בסיכום השנתי. לנטפליקס חוב משמעותי של 14.6 מיליארד דולר, בקצה העליון של טווח היעד של 15-10 מיליארד דולר שהציבה החברה לעצמה. יתרות המזומנים שלה עומדות כעת על 6 מיליארד דולר.
הדוח המאכזב עלול להכביד על מניות חברות הטכנולוגיה בשבועות הקרובים, שכן חברת הסטרימינג היא הראשונה מבין חברות הביג-טק לפרסם את התוצאות, שמאותתות על התפוגגות השפעות הקורונה ותחילת ההשפעה של לחצים אינפלציונייים והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה.