השופט עאטף עיילבוני מבית המשפט המחוזי בנצרת מינה את עו"ד אלונה בומגרטן לנאמנת לרשת האופנה "גליתה" שצברה חובות של כ-27 מיליון שקל והסמיך אותה לנהל את הרשת וכן להמשיך לנהל את עסקי החברות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד הורה השופט על הוצאת צו פתיחת הליכים לרשת לצורך שיקום הפעילות. כמו כן הוציא השופט צו עיכוב הליכים שלא יאפשר לנושים לפתוח ולנהל הליכים משפטיים נגד הרשת ובעלי מניותיה. צו פתיחת ההליכים ניתן לאחר שהרשת, באמצעות עו"ד חובב ביטון, הגיעה להסכמות בין השאר עם הבנקים שהם נושים מובטחים. מדובר בבנק הפועלים המיוצג על ידי עו"ד אמיר פלמר ואביתר קרמר ובנק מזרחי טפחות המיוצג על ידי עו"ד עמית פינס.
1 צפייה בגלריה
אתר האינטרנט של גליתה
אתר האינטרנט של גליתה
אתר האינטרנט של גליתה
(צילום מסך)
במהלך הדיון אתמול בבית המשפט ציינה עו"ד ליזה חדש המייצגת עובדים ברשת כי "חשוב מאוד לשלם את המשכורות בהקדם האפשרי, העובדים כולם במצב של המתנה. מרבית העובדים למעשה הן עובדות, אימהות חד הוריות חלקן, נשים הרות המתקשות לשלם משכנתאות ושכירות ממש עד כדי קניות של דברים בסיסים לילדיהם. ההתגייסות של המערכת ראויה לציון". דבריה נאמרו לאחר שבדיון הסכימו הנושים כולם כי ככל שהבקשה תתקבל יש להורות על תשלום משכורות העובדים.
הרשת מעסיקה כ-80 עובדים ובעבר הפעילה 29 סניפים. מהדיון עולה כי היום מפעילה הרשת 12 סניפים ואתר אינטרנט. חלק מהסניפים הם בזכיינות (ואין טענות נגד הזכיינים) וחלק בשותפות.

עו"ד אלונה בומגרטןעו"ד אלונה בומגרטן

יש לציין כי הרשת הגישה בתחילה בקשה לעיכוב הליכים ללא מתן צו לפתיחת הליכים לפי תיקון 4 לחוק חדלות הפירעון שהוא הליך המסייע לעסקים שנקלעו לקשיים בשל הקורונה. מדובר בהליך בו לא מתמנה נאמן לרשת. בסופו של יום הבקשה באותו הליך נמחקה והרשת הגישה בקשה חדשה לצו פתיחת הליכים שבמסגרתו ממונה לה נאמן שמשתלט על ניהול החברה.
השופט ציין בהחלטתו כי הרשת טוענת כי משבר הקורונה היכה ברווחיות של החברות, הן עקב איסור לקיים אירועי שמחות ועקב ההגבלות.
תחילת דרכה של הרשת משנת 1998 היה בחנות בגדים בעיר עפולה, בשם קו האופנה – חנות בגדים אשר ממנה צמחה וגדלה גלית לפני למעלה מ- 25 שנה, עד להתרחבות העסקים ובניית המותג "גליתה" על שמה של המעצבת הראשית גלית מלכין. הרשת מציעה פריטים אופנתיים לערב, החל משמלות מעוצבות לאירועים ועד לפריטים יומיומיים. בסוף שנת 2017 החלה החברה בהפעלת אתר מכירות אינטרנטי , לפיו יכולה הלקוחה "למדוד" את פריט הלבוש בהדמיה אלקטרונית – חידוש טכנולוגי שהרשת השקיעה בו תמורות משמעותיות. פלח השוק אליו פונה הרשת במוצריה ממוקד בנשים צעירות בגילאי 18-36, ובפלח שוק זה, נדרשה הרשת לטענתה להשקיע משאבים בלתי מבוטלים.