שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, חתמו על הסכם לשיפוי מעסיקי המילואימניקים בין ההפרשות הסוציאליות שלהם לעובדים בשירות מילואים. ההסכם אושר היום (שני) בוועדת העבודה והרווחה ונכנס לתוקף. יש לציין כי המדינה תשפה את המעסיקים בשיעור של 20%, ולא בשיעור מלא.
באופן אבסורדי, עד כה הביטוח הלאומי החזיר למעסיקים רק את עלות השכר ברוטו של עובדיהם שנקראו לשירות מילואים, והמעסיקים נשאו על גבם את עלות ההפרשות הסוציאליות לפנסיה וכדומה, בסכומים גדולים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הגדוד בימ"ח ב- 7 לאוקטובר
הגדוד בימ"ח ב- 7 לאוקטובר
גדוד מילואים בפעילות צבאית ב"חרבות ברזל"
(צילום: דובר צה"ל)
כאמור, כחלק מהרצון לסייע למילואימניקים ולתמרץ מעסיקים להמשיך ולהעסיק אותם, החליט סמוטריץ' לשפות את המעסיקים בגין ההפרשות הסוציאליות בשיעור של 20%. תיקון זה יחול על כלל המעסיקים של משרתי המילואים ששירתו מ-7 באוקטובר ועד סוף שנת 2024, ועלותו כחלק מתוכנית מעטפת המילואימניקים העומדת על כ-2.5 מיליארד שקל, שתוקצבו במסגרת החלטת ממשלה 1295.
ההחלטה התקבלה לאחר לחצים כבדים שהפעילו בעניין הזה במשך שבועות ארוכים ראשי המגזר העסקי, התאחדות התעשיינים, לשכת רואי החשבון ויועצי המס. ההחלטה תיכנס לתוקף רק לאחר אישור שנדרש בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בתקווה שזה יקודם עוד לפני פגרת הכנסת שמתחילה כבר ביום ראשון הקרוב או בכינוס מיוחד בזמן הפגרה עוד לפני חג הפסח.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר היום: "כפי שהתחייבתי שיפוי מעסיקי המילואימניקים יוצא לדרך. מדינת ישראל מוקירה את משרתי המילואים ודואגת באופן משמעותי למי שמעסיק אותם. אני מודה לידידי דובי אמיתי ולנשיאות המגזר העסקי על שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך ולשר העבודה על השותפות בתיקון התקנות. נמשיך בעזרת השם ביחד עד הניצחון".
פורסם לראשונה: 11:28, 03.04.24