בשיתוף בנק הפועלים

אפרי סינרים, תעודת זהות

תחום פעילות: אופנה וטקסטיל
היזם: צחי שאשא
שנת הקמה: 2019
מספר עובדים: 5
אתר אינטרנט: הקליקו כאן

מי אנחנו

"יצא לי להיפגש עם בית איזי שפירא ושם למדתי שקיים אתגר משמעותי בסביבת ההאכלה של ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות. הפתרונות הקיימים בשטח הם מגבת או סינר חד פעמי", מספר היזם צחי שאשא, שמגיע מעולמות הדיגיטל והחליט לחפש "פתרון שיכול לעשות טוב", כדבריו.
החשיפה לבעיה הביאה אותו לחקור את הנושא ולהמציא את Apri – עסק חברתי שמייצר סינרים איכותיים ואופנתיים שמותאמים לאנשים עם מוגבלויות. הסינר מאפשר לילדים ומבוגרים להרגיש כמו כולם, הוא מעוצב כחולצת טי שירט ומאפשר לילדים לאכול ולהישאר נקיים מבלי להתפשר על המראה וכך, להרגיש טוב עם עצמם. "במשך שלוש שנים חקרנו את הנושא ופיתחנו פתרון אופנתי ומכבד. זו בשורה ברמה העולמית לצורך של אנשים עם מוגבלויות".
2 צפייה בגלריה
אפרי סינרים
אפרי סינרים
עסק חברתי שמייצר סינרים איכותיים ואופנתיים שמותאמים לאנשים עם מוגבלויות - אפרי סינרים
(צילום: יאיר שגיא)
לסינרים הייחודיים, שמיוצרים בישראל ונמכרים בחנות אונליין יש מספר יתרונות, כדבריו של שאשא: "אחד, הסינר פרקטי. הוא מעוצב כך שהוא קל ונוח לשימוש גם להורה והמטפל וגם למשתמש. יתרון נוסף הוא במגוון המידות. יצרנו מספר רב של מידות כדי שהסינר יתאים לגודל של הילד או המבוגר. ובנוסף, הסינר מיוצר מחומרים שמותאמים לרגישות החושית של ילדים עם מוגבלות. יש אצלנו שרוול ארוך או קצר לילדים עם תנועתיות משתנה והסינר עשוי מבד שנעים להם ללבוש".
הסינרים שמיוצרים מחומר דוחה נוזלים, מותאמים במיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים: הם נפתחים ונסגרים בקלות בעזרת תיקתק, ועם כיס לאיסוף שאריות מזון שנפתח גם הוא בעזרת תיקתקים ומאפשר ניקוי נוח.

בזכות פרויקט מימון המונים

"בחרנו להשיק את Apri דרך מימון המונים", מספר צחי על תחילת הדרך, "אנשים מכל הארץ רכשו סינר ואנחנו העברנו אותו למשפחה שבה יש ילדים עם מוגבלויות. הפרויקט הצליח, גייסנו את סכום הכסף הנדרש וכך צמח העסק".
במקביל למכירת בחנות אונליין, 'אפרי' מוכרים את המוצרים ישירות למוסדות של אנשים עם מוגבלויות, בתי ספר וגני ילדים. "אני מאמין שאפשר לעשות טוב, ליצור טוב, ולהצליח", מדגיש שאשא. "אמנם במקרה הזה עדיין לא הוכחתי את זה, כי אנחנו עדיין בהתחלה של השיווק והפיתוח וזה דורש משאבים רבים, אבל אנחנו עובדים על זה".

"רוצים להתפתח לחנויות פיזיות"

צחי מספר שהמטרה הבאה של העסק היא להנגיש את המוצר לחנויות פיזיות. "מבחינת הדיגיטל יש לנו תכנית שיווקית מדויקת ואנחנו בתהליכי עבודה. אבל הייתי רוצה להגיע לרשתות הגדולות כמו סופר-פארם".
2 צפייה בגלריה
אפרי סינרים
אפרי סינרים
בשורה ברמה העולמית לצורך של אנשים עם מוגבלויות - אפרי סינרים
(צילום: אביגיל עוזי)
אנשים לא יודעים שקיים הפתרון הזה וחשוב לי שיותר אנשים ישמעו עלינו", מדגיש צחי ומוסיף: "הלוואי שבהמשך ניצור יחד עם מותגים גדולים אזורים ייעודיים לאנשים מיוחדים. זה קהל עסקי חשוב".
אם בעבר לעסקים קטנים שמייצרים מוצרים נישתיים לא היה מקום: היום המצב השתנה. "האינטרנט פתח בפני עסקים קטנים וחברתיים פתרון. באתגרים כמו 'אטסי' או דרך קמפיינים בגוגל או ברשתות החברתיות אפשר להפיץ את המוצר לאזורים רחבים. אנחנו נמצאים בעידן מיוחד כיוון שיש לנו אפשרות לקחת אתגר חברתי, להתמחות בו, לייצר עבורו פתרון ולהגיע לאנשים שזקוקים לו באמצעות הדיגיטל".

יעדים להמשך

"אנחנו רוצים להגיע עם הפתרון של סינרים מותאמים, לכל הילדים המיוחדים בארץ ובעולם. נשמח לפרוץ גם לשוק הבינלאומי ובנוסף, אנחנו רוצים שהפתרון יהיה מונגש ואנשים שצריכים את המוצר שלנו יוכלו למצוא אותו גם פיזית, ברשתות הגדולות".
בשיתוף בנק הפועלים