שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן הודיע היום (ג'), על מינויה של ירונה שלום, סמנכלית מערך הנכויות והשיקום בביטוח הלאומי כמ"מ מנכ"ל הארגון. ההודעה מגיעה שבוע לאחר חתימת שרי האוצר והאנרגיה על מינויו של מאיר שפיגלר, המנכ"ל הקודם של הארגון, למנכ"ל חברת החשמל. מינוי מנכ"ל קבוע לביטוח הלאומי צפוי להתעכב שכן אינו יכול להתבצע על ידי ממשלת מעבר, ולכן שלום צפויה לכהן בתפקיד במשך זמן לא קצר.
2 צפייה בגלריה
ירונה כספי
ירונה כספי
ירונה כספי
(צילום: באדיבות ביטוח לאומי)

מינויו של שפיגלר אושר בוועדת גילאור עוד בחודש יוני, אך שרת האנרגיה סירבה לחתום על כתב המינוי בשל טענות שהועלו בפניה על הליך מינוי לא תקין. רק לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה שלחה מכתב לשרה בו היא טוענת שלא נמצאו ליקויים בהליך המינוי, היא החליטה לאשרו. שפיגלר מסיים בימים אלה את השנה החמישית שלו כמנכ"ל הביטוח הלאומי וזאת לאחר הארכה של שנה נוספת מסיום כהונתו כשבמהלך זמן זה נבחר להיות מנכ"ל חברת החשמל ויעבור עם סיום תפקידו לשם.
ירונה שלום, שתיכנס לנעליו כאמור כמ"מ עד לבחירת מנכ"ל קבוע, עובדת למעלה מ-33 שנים בביטוח הלאומי ותפקדה במגוון רחב מאוד של תחומים בארגון, בין היתר בביקורת הפנים של הביטוח הלאומי, ניהול אגפים במנהל הגמלאות עד לתפקידה הנוכחי כסמנכ"לית נכויות ושיקום. היא בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית ותואר שני נוסף במנהל עסקים.
2 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
(צילום: הדר יואביאן )