עובדי MAX יצאו היום (חמישי) לשביתה מלאה - ועד העובדים בחברה הכריז על שביתה מוחלטת ללא הגבלת זמן. החלטת הוועד על ההשבתה התקבלה לאחר שגם הפגישה שנערכה הבוקר בין נציגי העובדים להנהלה הסתיימה ללא הסכמות, במחלוקת הנוגעת לגובה המענק שיקבלו העובדים במקרה של מכירת החברה לכלל החזקות.
במסגרת השביתה העובדים עזבו את כלל מוקדי החברה, שירות הלקוחות, הלוואות, אישורים וחסימות בתי עסק. בנוסף, כל המחלקות והאגפים שובתים אף הם ולא מתקיימת עבודה בחברה, גם לא מרחוק. נציגי הוועד מסרו לכלכליסט כי השביתה הינה עד להודעה חדשה.
1 צפייה בגלריה
אסיפת עובדי MAX מוקדם יותר השבוע
אסיפת עובדי MAX מוקדם יותר השבוע
אסיפת עובדי MAX מוקדם יותר השבוע
(צילום: יח"צ)
ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה לפני כשבועיים, שחל על 1,600 מהעובדים והעובדות. העיצומים החלו לפני שלושה ימים, והם כללו השבתה לסירוגין של חלק ממוקדי שירות הלקוחות. עתה כאמור הסכסוך עולה מדרגה להחלטת השבתה.
הוועד מבקש מענק לעובדים של יותר מ-40 מיליון שקל, בדומה למענק שניתן להם ב-2018, בעסקת המכירה של החברה (עוד בשמה הקודם לאומי קארד) מלאומי לבעלת השליטה הנוכחית, קרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס.
מנגד, הנהלת MAX, בהובלת רון פאינרו, דוחה את הסכום הנדרש ומציעה מיליוני שקלים בודדים; ההנהלה טוענת כי במכירה הקודמת, שנעשתה לאחר שבנק לאומי החזיק בחברה במשך שני עשורים, הרווח שרשם לאומי היה קרוב ל-2 מיליארד שקל. זאת בשעה שהעסקה הנוכחית תניב לקרן ורבורג פינקוס ושותפיה רווח של 250 מיליון שקל בלבד. משום כך, לדעת ההנהלה, אין להשוות בין שתי העסקאות.
הוועד דוחה את טענת ההנהלה, בין היתר, בנימוק שגם בספריו של בנק לאומי נרשם בעסקה הקודמת רווח של 230 מיליון שקל - ומכאן שאין הבדל מהותי בין העסקאות. עוד טוען הוועד כי במכירה הקודמת בכירי לאומי קארד קיבלו מענקים בהיקף של 8 מיליון שקל כחלק מהעסקה, אולם הפעם, בעקבות אופציות שמחזיקים חלק מהבכירים, המענקים יהיו גבוהים יותר.
יו״ר הוועד רעות פבלוביץ׳: ״כל ניסיון מצידנו להגיע לפתרון עלה בתוהו ולכן לא נותרה לנו ברירה. האשמה למצב אליו הגענו מונחת אך ורק על כתפי ההנהלה אשר בוחרת להעמיק את גודל המשבר במקום לפתור אותו. המאבק יימשך ככל שיידרש עד שההנהלה תפנים כי לעסקת המכירה אין זכות קיום ללא תגמול ראוי לעובדים, המהווים את הגורם הישיר לצמיחה שהחברה חווה בשנים האחרונות״.
תגובת ההנהלה: "אנו מתנצלים על העיכובים בקבלת שירות ומקווים לחזור בהקדם לפעילות מלאה. צר לנו שוועד העובדים בוחר לשבש את פעילות החברה ואת השירות ללקוחותינו, אין מקום לפגיעה בציבור הלקוחות בגלל מענקים או בונוסים. הנהלת החברה פועלת לטובת מתן מענק מכירה, ככל שתושלם העסקה".