טבע מספקת אכזבה נוספת לבעלי המניות ומפרסמת דוחות חלשים לרבעון השלישי. כתוצאה מכך היא גם מפחיתה את התחזית השנתית פעם נוספת מתחילת השנה.
הכנסות חברת התרופות הישראלית הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, 250 מיליון דולר פחות מהציפיות. הכנסות אלה משקפות גם ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל וירידה גם בהשוואה להכנסות של 3.8 מיליארד דולר ברבעון הקודם.
1 צפייה בגלריה
מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם
מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם
מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם
(צילום: סיון פרג')
הרווח התפעולי נותר כמעט ללא שינוי ברמה של כמיליארד דולר לפני הוצאות חד פעמיות, אך יחד עם סעיפי הפחתות הוא הצטמק ל-420 מיליון דולר. הרווח למניה בניכוי הפחתות עמד על 59 סנט, 3 סנט פחות מהתחזית.
על פי הצפי המעודכן של טבע ל-2022 כולה היא תסתפק בהכנסות בטווח של 14.8-15.4 מיליארד דולר וזאת לעומת תחזית להכנסות של יותר מ-16 מיליארד דולר בתחילת השנה.
קאר שולץ, מנכ"ל טבע, כינה את הרבעון "יציב" והאשים את תנודות המטבעות ובעיקר את התחזקות הדולר האמריקאי בחולשת התוצאות. לפי טבע, המטבעות גרעו הכנסות של 215 מיליון דולר מהרבעון הזה ומתחילת השנה מגיעה השפעת המטבעות לחצי מיליארד דולר.
חרף החולשה בהכנסות, טבע הצליחה לייצר תזרים מזומנים של 685 מיליון דולר במהלך הרבעון והפחיתה את החוב נטו ל-19 מיליארד דולר.