בנק סיטי יפטר 10% מעובדיו בניסיון לשפר את התוצאות שלו ולדחוף את מחיר המניה - כך מדווח אתר CNBC. על פי מצגת של הבנק, שהוצגה במקביל לפרסום תוצאות הרבעון הרביעי, כ-20 אלף עובדים יפוטרו מסיטי "בטווח הבינוני". בשלב זה, לא ברור תוך כמה זמן יסיים הבנק את העסקתם של העובדים.
נכון לסוף שנת 2023, העסיק סיטי כ-200 אלף עובדים (לא כולל פעילויות במקסיקו שנחתכו). בחודש ספטמבר האחרון הודיעה מנכ"לית סיטי ג'יין פרייזר על תוכנית התייעלות גדולה בבנק השלישי בגודלו בהיקף הנכסים. הבנק נותר מאחור מאז המשבר הפיננסי של 2008, לאחר שהמנכ"לים הקודמים של הבנק לא הצליחו לרסן את הוצאותיו והוא בעל השווי הנמוך ביותר מבין 6 הבנקים הגדולים בארה"ב.
1 צפייה בגלריה
סיטי בנק
סיטי בנק
סיטי בנק
(צילום: OleksSH / Shutterstock.com)
בשבועות האחרונים ביצע סיטי כמה גלי פיטורים, החל מהשכבות העליונות של הבנק, עם סבב קיצוצים נוסף שנקבע לעוד עשרה ימים, כך מסר ל-CNBC אדם הבקיא בנושא. דוברת מטעם סיטי סירבה להגיב בנושא.
בנקים שונים בארה"ב חתכו חלק מהפעילויות שלהם בשנה האחרונה, ובראשם וולס פארגו וגולדמן זאקס, במטרה להוזיל את העלויות שלהם. סיטי היה חריג ושמר על כ-240 אלף עובדים לאורך רוב שנת 2023 (כולל הפעילות שלה במקסיקו שהופסקה).
מוקדם יותר היום דיווח סיטי על הפסד של 1.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, על רקע העברת כספים לקרן הביטוח לבנקים האזוריים. המנכ"לית ג'יין פרייזר כינתה את התוצאות "מאוד מאכזבות", אך הוסיפה כי להערכתה השנה תהיה נקודת מפנה בפעילות הבנק. סיטי שילם 3.8 מיליארד דולר לקרן. כמו כן, דיווחו בבנק על הפסד של 1.16 דולר למניה ברבעון. ההפסד נבע מכך שהבנק הקצה עוד הון לכיסוי סיכוני מט"ח הנוגעים לנעשה ברוסיה ובארגנטינה.