חלק ממשפחת לבייב, שבראשה עומד איש העסקים לב לבייב, הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בתל אביב קובלנה פלילית פרטית נגד סיימון לבייב, שהסרט "נוכל הטינדר" על אודות מעלליו יצא לאחרונה לשידור בנטפליקס. משפחת לבייב טוענת כי סיימון לבייב הציג עצמו כבנו של לב לביייב. לטענתם, הפרשה גרמה לפגיעה בשמם הטוב וכן לפגיעה בפרטיות שלהם.
קובלנה פרטית היא אישום פלילי, שבו המאשים הוא לא המדינה אלא אדם פרטי. מטרת הקובלנה היא להעמיד את הנאשם לדין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
הנוכל הישראלי
הנוכל הישראלי
סיימון לבייב
(צילום: מתוך האתר VG)
הקובלנה הוגשה היום על ידי ארבעה מתוך תשעת ילדיו של לב לבייב. על הקובלים שהגישו את הקובלנה באמצעות עו"ד גיא אופיר, רועי בן דוד ו-ויקטוריה רזניק, נמנים זבולון לבייב, איילת לבייב יעקובסון, רותי לבייב יליזרוב, חגית סופייב לבייב וחברת היהלומים של המשפחה LLD Diamonds.
"משפחת לבייב היא משפחה אמידה, ולה עסקים רבים, ובהם חברת יהלומים מזוהה עימה. סיימון לבייב שינה את שמו עימו נולד, שמעון יהודה חיות, לסיימון לבייב, ותקופה רבה התחזה ועודנו מתחזה לבן משפחת לבייב בישראל ובעולם. יובהר כבר עתה כי אף אחד מבני משפחת חיות לא שינה את שם משפחתו, כולם נותרו עם שם המשפחה חיות", נטען בקובלנה.
עוד נטען כי "תקופה ארוכה, מציג הוא מצג שווא כי הוא בנו של לב לבייב, ומקבל טובות הנאה רבות (בהן חומריות) והכל תוך עורמה ודברי כזב, כי הוא בן למשפחת לבייב, וכי משפחתו (לבייב) תשלם ותישא בעלויות טובות הנאה אלו. אם לא די במצג כזב, הוא אף השתמש בסימן המסחרי של חברת היהלומים על מנת לגרום לקורבנותיו להאמין כי הוא אכן משתייך אליה. ההזדהות כי הוא בן למשפחת לבייב ונטילת המוניטין של הקובלים, הנאשם רימה, כיזב ופגע בנשים, גברים ועסקים בישראל ובעולם, כאשר מעשים אלו שויכו לקובלים בשל שם משפחתם.
2 צפייה בגלריה
לב לבייב. ילדיו עולים למתקפה
לב לבייב. ילדיו עולים למתקפה
לב לבייב. ילדיו עולים למתקפה
(צילום: אפי אירופה)
"בין היתר, במסגרת פעולות ההונאה שלו, השתמש סיימון לבייב ביישומון ההיכרויות טינדר על מנת לאתר נשים, ביצע עליהן מניפולציות רגשיות, הוציא מהן כספים ולבסוף שכנע אותן להעביר לידיו סכומי עתק, בתואנה כי נמצא הוא במנוסה מאנשים הבאים לפגוע בו ולכן מנוע מלהשתמש בנכסי המשפחה, ואל לאותן נשים לחשוש, שכן הוא בן למשפחת לבייב אשר ידוע כי משפחה אמידה היא, והכספים תושבנה אליהן ע"י המשפחה ו/או על ידי החברות שבבעלות המשפחה".
כמו כן, נכתב בקובלנה כי "ילדי משפחת לבייב ובני זוגם נדרשו להצטדק ולהתגונן עת פנו אליהם אנשים שנפלו קורבן לנאשם, וסברו שהוא אכן שייך למשפחת לבייב בקשר ישיר או עקיף".
יש לציין כי סיימון לבייב דחה את הטענות כי הוא התחזה לבן משפחת לבייב בראיון לגיא פלג בחדשות קשת, וגם יצא נגד מה שנטען נגדו בסרט של נטפליקס וטוען כי "מעולם לא ביקשתי מאף אישה ומאף אחד כסף". עוד טען כי הכפישו אותו וכי בכוונתו לתבוע את נטפליקס וכי "אין קורבנות, הקורבן היחיד פה הוא אני".
עו"ד גיא אופירעו"ד גיא אופירצילום: יח"צ
עו"ד גיא אופיר המייצג את משפחת לבייב, מסר: "הליך פלילי זה הינו הסנונית הראשונה בשורה של הליכים משפטיים שמשפחת לבייב הורתה לי לנקוט נגד סיימון לבייב ושותפיו. בימים הקרובים גם תוגש תביעה כספית נגדו וכל מי שהיה שותף למעשיו בעבר ובהווה. משפחת לבייב מתכוונת לתרום הכסף שתשיג אל קורבנותיו האחרים".
עו"ד יקי קהן, בא כוח סיימון לבייב: "מקומם של עניינים פליליים להתברר במסגרת חקירה משטרתית. מרשי מעולם לא זומן לחקירה בהקשר זה, משמע שהתנאי הראשון להגשת הליך מעין זה טרם בוצע או שלחלופין התיק נסגר עוד בטרם חקירה. מכל מקום נראה שעסקינן בפעולה שנעשית במסגרת מסע יחסי הציבור של משפחת לבייב, בעקבות ההד הציבורי, זאת חרף העובדה שמרשי שינה את שמו כדין כבר לפני מספר שנים. מרשי כופר מכל וכל בטענות המופנות נגדו. לאחר עיון מעמיק במסמך הרלוונטי נוכל להגיב באופן מפורט".