רשת דקטלון מצמצמת שטחי סניפים בישראל. ל"ממון" ו-ynet נודע כי בשלב זה צומצמו שטחי הרשת בכשליש בסניפי נתניה ופתח-תקווה.
הרשת ידועה בסניפי הענק שלה המשתרעים על עד 3,000 מ"ר, כדוגמת סניף ראשל"צ שהיה הראשון של הרשת בישראל והושק בשנת 2017. גודל הסניפים היה נגזרת מריבוי הקטגוריות שהרשת פועלת בהן, כ-60 מחלקות שונות בכל סניף.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
 סניף דקטלון
 סניף דקטלון
סניף דקטלון
(צילום: מירב קריסטל)
צמצום שטח הסניפים מאפשר צמצום הוצאות שכ"ד, חשמל ועוד. בתקופת הקורונה חוו רשתות הספורט בישראל פריחה, אבל בשנה האחרונה הציבור מצמצם צריכה, במיוחד מאז המלחמה. לדוגמה: ריטיילורס, זרוע הספורט של קבוצת פוקס, הנסחרת בבורסה בתל-אביב ומובילה את ענף אופנת הספורט בישראל, רשמה ברבעון הרביעי של 2023 - רבעון המלחמה - ירידה של 17.5% בהכנסות נייקי ו-15.8% בהכנסות רשת פוט לוקר.
דקטלון, שמשווקת בישראל את המותג הפרטי שלה מפעילה בארץ 10 חנויות. ברשת הסבירו את צמצום שטחי הסניפים בכך ש"דקטלון העולמית הכריזה, תחת המנכ"לית החדשה, על שינוי האסטרטגיה הגלובלית הכוללת שינוים לשיפור חווית הלקוח ומודרניזציה. לכן הוחלט בישראל, כמו בעוד מדינות בעולם, לשנות חלק מהחנויות הקיימות ולבצע התאמה של השטחים המסחריים באופן המקל על הלקוח להתמצא בחנות וכך להביא לשיפור החוויה. במסגרת זו, השיקה החברה בישראל לפני מספר ימים אפליקציית קניות חדשה".
מקורבים לרשת אמרו כי העובדה שחלק גדול מהציבור מבצע כיום את קניותיו באונליין היא חלק מהסיבה שדקטלון החליטה לעבור לחנויות קטנות יותר במקביל להשקת אפליקציית קניות חדשה.