רובע הכניסה החדש לעיר ירושלים בדרך להקמה בפועל: ל-ynet נודע כי מגדל משרדים ראשון בפרויקט הגרנדיוזי צפוי לקבל היום (חמישי) היתר בנייה מעיריית ירושלים. מדובר במגדל "מרום", הממוקם מערבית ובצמוד לתחנת הרכבת נבון על שטח של 3.6 דונם עם חיבור תת קרקעי לתחנה, שעתיד להיות אחד מבין עשרות המגדלים ברובע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
המגדל, שתוכנן על ידי האדריכל הבינלאומי איאן באדר מניו יורק, המתמחה בתכנון רבי קומות, בשיתוף עם משרד הוק אדריכלים הישראלי, קודם על ידי חברת Yafo Property Equities והיזם שלמה ברונר. הוא יכלול כ-40 קומות עבור שימושי תעסוקה ומסחר בהיקף כולל של כ-80 אלף מ"ר וכן בחלקו התחתון יכלול מרכז תרבות ציבורי וחניון אופניים ייחודי עם רמפת גישה ישירה ומלתחות במטרה לעודד את באי המתחם להגיע בכלי רכב ירוקים ובתחבורה ציבורית.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של המגדל שיוקם
הדמיה של המגדל שיוקם
הדמיה של המגדל שיוקם
(הדמיה: איאן באדר, הוק אדריכלים)
פרויקט רובע הכניסה לעיר צפוי לכלול בסך הכול כ-20 מגדלים בני 40-26 קומות, לצד בינוי בהיקף של כ-1.2 מיליון מ"ר, שיכלול 650 אלף מ"ר לשימושי תעסוקה, 200 אלף מ"ר לשימושי מלונאות, 100 אלף מ"ר למגורים, 100 אלף לשימושי ציבור ותרבות, 72 אלף מ"ר לשימושי מסחר, 70 אלף מ"ר למגורים בהשכרה ו-25 אלף מ"ר לדיור מוגן. כ-10 מגדלים כבר נמצאים בתהליכי חפירה ודיפון.
הפרויקט הוא מיזם משותף של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), משרד האוצר, משרד התחבורה, עיריית ירושלים וחברת עדן - החברה העירונית לפיתוח כלכלי – ומבוצע על ידי חברת מוריה. המתחמים ייבנו בלב מרכז תחבורתי גדול, שכולל את תחנת הרכבת המהירה, תחנת האוטובוסים המרכזית, שלושת קווי רכבת קלה, שבילי אופניים וחניון ציבורי תת קרקעי עם 1,300 מקומות חניה.
כלל המרחב הציבורי בפרויקט תוכנן על ידי משרד אדריכלים TOPOTEK1 מברלין, שזכה בתחרות אדריכלים בינלאומית לתכנון הרובע, בשיתוף עם דן בן עמרם הנדסה וניהול, פרחי צפריר אדריכלים ומשרד מילר בלום תכנון סביבתי.
בלב הפרויקט ממוקם מתחם בנייני האומה, אשר עתיד לעבור שדרוג ופיתוח משמעותי ולהפוך למרכז כנסים ענק. בימים אלו נבנים ברובע מגדלי קריית הממשלה המחוזית, אליהם יצטרף עוגן ציבורי משמעותי נוסף – היכלי המשפט והפרקליטות, העתידים לאכלס את כלל בתי המשפט הפזורים כיום בירושלים. פיתוח המרחב הציבורי החדש של הרובע נמצא בעיצומו ועתיד להסתיים במהלך השנתיים הקרובות.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר ל-ynet: "פרויקט רובע הכניסה לירושלים הוא בשורה אדירה עבור תושבי העיר וכלל הבאים בשעריה. הרובע החדש יהווה מרחב ייחודי, יפהפה ושוקק חיים, בו יפעלו במקום אחד מוקדי תעסוקה, מסחר, תיירות ותרבות. החזון העומד מאחורי הרובע מתחיל לרקום עור וגידים, וכבר בעתיד הקרוב, הוא יבסס את ירושלים כעיר עסקים עם עוצמה בינלאומית".