איך מתמודדים עם משבר הקורונה, מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו הוצאה מצטערים במיוחד? אנשים מרחבי הארץ מספרים בגילוי לב על החיים עצמם. והפעם: משפחת רזניקוב, אשדוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בצילום: בוריס (40), נדי (40), מיכל (18 וחצי), עדן (11), טל (4 חודשים) והארנב ג'ינג'ר.
1 צפייה בגלריה
משפחת רזניקוב, אשדוד
משפחת רזניקוב, אשדוד
משפחת רזניקוב, אשדוד
(צילום: אסי חיים)
הדירה? 4.5 חדרים בבעלותם. בוריס: "הייתה לי דירה קטנה להשקעה בחולון, וכשהחלטנו להתחתן מכרתי אותה ברווח קטן וקנינו את הדירה הזו ב-1.25 מיליון, והשקענו 300 אלף בשיפוץ". נדי: "עכשיו כשהמשפחה התרחבה אנחנו מחפשים לעבור וכבר פרסמנו את הדירה למכירה".
אשדוד? בוריס: "אנחנו במקור מדימונה, הכרנו שם ולפני עשר שנים עברנו לאשדוד. הייתי נוסע לעבוד בפארק המדע ברחובות, והמרחק היה קשה לי. וגם רצינו ים, ובגלל זה התאהבתי באשדוד והחלטתי להקים פה את המשפחה. אני גם עושה קצת סאפ וקניתי קיאק מתנפח שאני איתו בים. האשדודים מתחלקים לכמה קבוצות - הגולשים, אלה שאוהבים את הים כמונו שפעמיים בשבוע לפחות בים גם אם לא נכנסים למים, ויש את אלה שלמרות שהם גרים כאן מתעלמים מהים ולא אוהבים את החול". נדי: "הים הוא 600 מטר מפה, ובסגרים נבהלתי אבל למזלי גיליתי שהוא במרחק המותר מהבית".
איך הכרתם? נדי: "למרות ששנינו גדלנו בדימונה והיו לנו חברים משותפים, לא הכרנו, עד שדווקא באתר הרוסי אודנוקלסניקי, שפעיל בכל העולם ומאפשר למצוא חברים מהעבר, מצאנו אחד את השני". בוריס: "אחרי שהפילו ברוסיה את אינסטגרם ופייסבוק, האתר הזה ממריא, כי זה רוסי. השלטונות יושבים על הדאטה-בייס ויודעים בדיוק מה קורה שם".
תינוק? נדי: "אני לא רציתי אבל בוריס ישב עלי. כל סופשבוע הוא היה מדבר על זה, ובסוף הסכמתי. כשנכנסתי להיריון הבנות ידעו, וכדי לספר לבוריס עשינו משחק - חתכנו כל מיני מילים ואמרנו לו שהוא צריך להרכיב מהן משפט. הוא מצא עשרות משפטים אפשריים חוץ מהמשפט 'אמא בהיריון'". בוריס: "כבר שכחנו איך מחליפים טיטול. עברו עשר שנים מאז שעדן נולדה".
עדן? "אני בשלושה חוגים, רובוטיקה, אנגלית וצופים, ויש לי את הארנב שאני מטפלת בו ומנקה אחריו". בוריס: "ראיתי שמערכת החינוך פה די תקועה. לומדים פה את אותם דברים שאנחנו למדנו - לא רובוטיקה, לא סייבר, לא כלכלה, וחשבתי שזה חשוב לתת לה השלמה בתחומים האלה. בקורונה הרבה מאוד מדינות, כמו אוקראינה ורוסיה, התחילו לעשות חוגים בזום ולימודים מרחוק, ורשמנו את עדן לשעתיים בשבוע רובוטיקה ברוסיה, שהיא לומדת בזום. גם המחיר סביר והם לומדים תכנות וברוסית, שזה גם יתרון. ואנגלית היא לומדת אצל סטודנטית מאוקראינה. היא מבוהלת אבל היא בעיר שבינתיים פחות הופגזה. אנחנו בקשר איתה ודואגים. אני רוצה לתת לילדים יותר כדי שהם יהיו יותר טובים בכל המובנים".
מה אתם עושים? בוריס: "אני עובד ב-hp אינדיגו. זו חברה שהיא כמו משפחה גדולה, ואני מוביל צוות של מפתחים. החברה מפתחת מכונות דפוס דיגיטליות. המדפסת הביתית זה צעצוע. אנחנו מייצרים מכונות דפוס בגודל של מיניבוס, שעולות בין חצי מיליון לשני מיליון דולר. האיכות מדהימה ואפשר להדפיס למשל תווית למוצר שכל תווית היא אחרת, לדוגמה עם פרצופים שונים. ויש למשל דיו עם ריח ואפשר להדפיס אריזה של קפה או שוקו עם ריח בהתאם, שזה מדהים, או הדפסה עם דיו בלתי נראה שמאוד שימושי באריזות של תרופות כדי למנוע זיופים. השמיים הם הגבול בתחום הזה".
יש הטבות? בוריס: "זה לא בדיוק כמו בהייטק. לא מקבלים אופציות או מענקי חתימה של מאות אלפי שקלים. אני מכיר אנשים שחתמו חוזה בגוגל או בפייסבוק וקיבלו הרבה כסף רק כדי להגיע. אבל יש יתרונות ביציבות, לדעתי כל החברות שמפנקות בצורה מוגזמת - זה יכול להתפוצץ. ולי יש משפחה אז היציבות טובה לי".
נדי? "עבדתי כמה שנים כמנהלת לשכה במלון לוט בים המלח, אבל הרגשתי שאני רוצה משהו שיהיה לי כיף לקום בבוקר וללכת לעבודה. החלטתי להיכנס לתחום הקוסמטיקה. לקחתי המון קורסים ולימודים כי זה עולם ומלואו, ופתחתי עסק עצמאי. אני עושה טיפולי פנים מסוגים שונים ועובדת בבית. אני עובדת בבוקר עד הפסקת הצהריים, אוכלת עם הבנות ואז חוזרת לעבוד עד הערב. לא הייתי בחופשת לידה, אחרי חודש כבר חזרתי. זה החיסרון בתור עצמאית, אבל בסך הכל אני מאוד אוהבת את זה".
הבילוי שלכם? נדי: "הפסקתי לעבוד בימי שישי ומאז אנחנו יוצאים כל שישי לאכול ארוחת בוקר ליד הים". בוריס: "חובה ליד הים. בגלל שגדלנו בדימונה הים אצלנו עדיין לא ברור מאליו".
מינוס? בוריס: "אין מינוס. בקורונה התייצבנו כי היו פחות הוצאות. היינו בהרצאה של כלכלן שהמליץ לעבוד עם מעטפות מזומן. כשהכרנו עשינו חשבון משותף, ופתאום חזרתי מהעבודה ואני רואה מגפיים חדשים מעור, 'קניתי ב-2,000 שקל'. הייתי בשוק, ומאז החלטנו שיש לה תקציב משלה, אני לא מתערב".
רוצים להשתתף במדור? כתבו ל: Assi-h@yedioth.co.il