לקראת הפרישה של המנכ"ל: דיסקונט מסכם רבעון ראשון עם רווח נקי של 1.269 מיליארד שקל, לעומת 983 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה קודמת - עלייה של 29%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
התשואה להון בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2023 עמדה על 20.1%. זאת בהשוואה ל-18.3% ברבעון המקביל ושל 15.1% בכל 2022.
3 צפייה בגלריה
סניף של בנק דיסקונט
סניף של בנק דיסקונט
סניף של בנק דיסקונט
(צילום: צפריר אביוב)
ההכנסות מריבית נטו זינקו ל-2.740 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.800 מיליארד שקל ברבעון המקביל - הבנק מייחס את העלייה ל"גידול באשראי לציבור במגזר הלא צמוד ועלייה בריבית בנק ישראל".
שבועיים אחר תום הרבעון הראשון, ב-16 באפריל, הדהים המנכ"ל אורי לוין עם הודעה על פרישתו מהתפקיד - לוין יעבור לכהן כמנכ"ל קבוצת הנדל"ן תדהר. את התהליך לבחירת מנכ"ל מוביל יו"ר דיסקונט שאול קוברינסקי וההערכה היא כי ייקח שבועות רבים.
קוברינסקי בעצמו צפוי לסיים את תפקידו בסוף השנה, לאחר שהגיע לתקופה המקסימלית של 9 שנים האפשרית שניתן לכהן בה כדירקטור בבנק ללא גרעין שליטה, כך שבתוך שנה יתחלפו הן היו"ר והן המנכ"ל בבנק הרביעי בגודלו בארץ.

מזרחי טפחות יחלק דיבידנד של 410 מיליון שקל

גם מזרחי טפחות מספק תוצאות חזקות, על רקע הריבית הגבוהה במשקל. הבנק בניהולו של משה לארי הרוויח ברבעון הראשון 1.37 מיליארד שקל, עלייה של 18.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2022. שורת הרווח משקפת תשואה על ההון גבוהה מאד של 22.4%. מזרחי טפחות יחלק דיבידנד של 410 מיליון שקל, סכום המהווה 30% מהרווח הנקי.
כאמור הגורם המרכזי לכך הוא עליית הריבית, שתרמה לזינוק של 43% בהכנסות המימון של הבנק. ההכנסות מריבית גדלו ב-40.3% ל-3.146 מיליארד שקל "בעיקר כתוצאה מגידול של ביתרת האשראי לציבור ומעליית ריבית בנק ישראל וריבית הפד", מסביר הבנק.
3 צפייה בגלריה
סניף של מזרחי טפחות בתל אביב
סניף של מזרחי טפחות בתל אביב
סניף של מזרחי טפחות בתל אביב
(אוראל כהן)
ההפרשות להפסדי אשראי של הבנק עמדו על 227 מיליון שקל לעומת 79 מיליון שקל ברבעון המקביל, שבו נרשם החזר חלקי על הפרשות שבוצעו בתקופת הקורונה. על רקע ההאטה בביקושים למשכנתאות, תיק האשראי של הבנק צמח ב-1.6% בלבד ברבעון הראשון של השנה ל-312.3 מיליארד שקל. תיק המשכנתאות צמח ב-1% בלבד ברבעון הראשון.

רווחים נאים לבינלאומי, המנכ"ל עוזבת אחרי 16 שנים

הבנק הבינלאומי הציג רווח נקי של 631 מיליון שקל עם תשואה להון של 23.6%. מדובר בזינוק של 96% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהסתכמה ברווח נקי של 322 מיליון שקל. סך הכנסות הבנק ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל (גידול של כ-45%). לאור הרווחים, החליט הבינלאומי לחלק דיבידנד בסך כולל של 220 מיליון שקל.
במקביל, מנכ"ל הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק, הודיעה על כוונתה לסיים את כהונתה אחרי 16 שנים בתפקיד, ו-20 שנים בתפקידים בכירים בבנק. בתקופתה הובילה ברבר צדיק את רכישת יובנק, בנק אוצר החייל, בנק מסד ורכישת אחזקת המיעוט בפאגי ולאחר מכן מיזוג של אוצר החייל, פאגי ויובנק.

3 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
סמדר ברבר צדיק
(צילום: דנה קופל)

"נפלה בחלקי הזכות, יחד עם הנהלת הבנק, להוביל תהליך אסטרטגי יוצא דופן של בניית קבוצה בנקאית דרך רכישות בנקים ומיזוגים, שאיפשרו לבנק הבינלאומי יותר מאשר להכפיל את גודלו, לצמוח ולחזק את תחום הבנקאות הקימעונאית והפרטית במקביל לחיזוק הובלת הבנק בתחום שוק ההון ולצמיחה בתיק האשראי", אמרה ברבר צדיק. נכון לעכשי אין לה עדיין מחליף, והיא תישאר בבנק עד לאחר מציאתו והליך חפיפה מסודר.