יורם מוסקוביץ, לשעבר מנכ"ל בקבוצת בנק לאומי, מונה לתפקיד מנכ"ל עמותת "בשביל החיים", גורם מסייע בתחום מניעת התאבדויות ברמה הלאומית והמוניציפאלית ובסיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו. בעבר שימש בתפקידי ניהול בכיר במגזר העסקי בארץ ובחו"ל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אני רואה בתפקיד שליחות וסגירת מעגל, לאחר התאבדותה של אשתי, אורית ז"ל. אני משוכנע שעם האנשים שסביבי, נסלול את דרכה של העמותה כך, שניתן יהיה למנוע מקרים רבים של התאבדות", אמר מוסקוביץ. עפרה חרמש, ממייסדי העמותה, אמרה כי נסיונו של מוסקוביץ במגזר העסקי עם החיבור האישי והרגשי לנושא השכול, יסייעו לו להוביל את העמותה להתמודדות בהצלחה עם אתגרי התקופה.
6 צפייה בגלריה
יורם מוסקוביץ
יורם מוסקוביץ
יורם מוסקוביץ
(צילום: יח"צ)

50 אלף שקל ממכירת תכשיטים לעמותת "הרוח הישראלית"

איש העסקים משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס וממקימיה, קיים בביתו בשבת האחרונה אירוע מכירה מתוך אוסף התכשיטים הייחודי שלו, שכולל אלפי תכשיטים. כל ההכנסות מהמכירה, כ-50 אלף שקל, הועברו לעמותת "הרוח הישראלית", המסייעת לילדים ובני נוער בסיכון, שאטיאס משמש היו"ר שלה. מיקי דהב, מנכ"לית העמותה, סייעה במכירה ובמטרה.
6 צפייה בגלריה
משה אטיאס ומיקי דהב
משה אטיאס ומיקי דהב
משה אטיאס ומיקי דהב
(צילום: יח"צ)

אות הוקרה עולמית לחגית צפריר

חגית צפריר, מנהלת מטה בחטיבת הבריאות בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, נבחרה לאחת מ-40 הנשים המובילות בעולם בתחומי הבינה המלאכותית על ידי תאגיד המחשוב IBM. התאגיד מחלק זו השנה השלישית אות הוקרה לנשים מובילות בתחום, וזו השנה הראשונה בה נבחרת כאחת מ-40 ישראלית. זאת על הובלת פרויקט הבינה המלאכותית "אלה העוזרת הדיגיטלית", עוזר וירטואלי חכם, מבוסס טכנולוגיה מבית ווטסון של חברת IBM, ומסייע במתן שירות דיגיטלי.
6 צפייה בגלריה
חגית צפריר
חגית צפריר
חגית צפריר
(צילום: רונה טפר)

פופ-אפ למכירת פאזלים לטובת ילדי ובוגרי אלו"ט

יו"ר אלו"ט, עמוס שפירא, אירח בשישי בבוקר את עמנואל בן זקן, מנכ"ל חברת הסייבר צ'קמרקס, ואת מאיר כהנא, מנכ"ל ישראטויס, בדוכן פופ אפ למכירת פאזלים, שהוקם בנמל ת"א, לטובת ילדי ובוגרי אלו"ט. צ'קמרקס רכשה לעובדיה כשי לחג סדרת פאזלים, מבוססת על ציורים של אמנים עם אוטיזם, היוצרים במרכזי התעסוקה של העמותה בארץ. ישראטויס ייצרה את הפאזלים.
6 צפייה בגלריה
עמוס שפירא, עמנואל בן זקן, מאיר כהנא
עמוס שפירא, עמנואל בן זקן, מאיר כהנא
עמוס שפירא, עמנואל בן זקן, מאיר כהנא
(צילום: שלומי מזרחי)

ביג חונכת מרכז קניות חדש

רגע לפני הפסח ביג חונכת את מרכז הקניות ה-19 שלה בישראל ביהוד. בהקמת המרכז הושקעו למעלה מ- 300 מיליון שקל, והוא מבוסס על מודל הפאוור סנטר הפתוח שמובילה ביג, תחת המסר "הכי בטוח באוויר הפתוח". באירוע הפתיחה נכחו, בין היתר, יו"ר קבוצת ביג מרכזי קניות, איתן בר זאב, המנכ"ל חי גאליס, וראש העיר יהוד- מונוסון, יעלה מקליס.
6 צפייה בגלריה
חי גאליס, יעלה מקליס, איתן בר זאב
חי גאליס, יעלה מקליס, איתן בר זאב
חי גאליס, יעלה מקליס, איתן בר זאב
(צילום: שלומי מזרחי)

אורי גלר בהשקת "Tap on Phone"

כפי שפורסם ב-ynet, חברת מאסטרקארד השיקה במוזיאון אורי גלר ביפו, שיפתח בקרוב, את ה-"Tap on Phone"; טכנולוגיה חדשה, שתושק בקרוב, בה ניתן לשלם באמצעות קירוב אמצעי תשלום למכשיר סלולרי, ללא מגע וללא צורך במסופון. נציגי מאסטרקאד, המנכ"ל עומר אונגר, עוז עזריה, ועודד סלומי, הקשיבו לגלר, שהסביר, שעוד בשנות השבעים, כשהצליח לכופף מטבעות ולהעלים שטרות, הוא חזה שהמזומן יעלם אט אט ונתחיל לשלם באמצעות מכשיר הסלולר. נראה, שהם האמינו לו.
6 צפייה בגלריה
אורי גלר ונציגי מאסטרקארד
אורי גלר ונציגי מאסטרקארד
אורי גלר ונציגי מאסטרקארד
(צילום: יוסי אלוני)

בקיצור:

חברת הסטרט-אפ Zuta-Core, שהוקמה ע"י חברי קיבוץ ברור חיל, זכתה בהאקתון הנגב המערבי לקיימות ותעשייה. הסטרטאפ הוא מתקן שמפיק חשמל ממים חמים באופן שלא יוצר זיהומים או פגיעה בסביבה, וחוסך מיליוני שקלים בשנה. חברת המזרנים פולירון מקיבוץ זיקים זכתה במקום השני באמצעות פיתוח של סטודנטים משנקר, ששילבו בין חומרים לאפליקציה, בעזרתה אפשר לשנות רמת קושי של מזרן כששוכבים עליו, ומפעל כפרית זכה במקום השלישי עם הפחתת שאריות פלסטיק שנוצרות בתהליכי היצור והעיבוד.
בצפת נחנך הוסטל של עמותת אנוש, שיעניק מענה ל-15 דיירים המתמודדים עם מגבלה נפשית ועם התמכרות, מאזור צפת ויישובי הגליל העליון. בהקמת ההוסטל הושקעו כ-5.5 מיליון שקל, מתוכם כשלושה מיליון שקל מומנו ע"י הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי, והיתרה במימון משרד הבריאות ותורמים שונים.
כ-100 מתנדבי עמותת שניר, בהם אנשי עסקים, ארזו ביחד מאות מארזים לחג הפסח, שכוללים מוצרים שונים, עבור עבור משפחות נזקקות ברחבי הארץ.
אופיר אייזיק מונה לתפקיד מנכ"ל בינת מערכות תוכנה מקבוצת רד-בינת. במסגרת תפקידו יוביל את החברה להשגת יעדיה העסקיים, ויהיה אמון על הובלת האסטרטגיה העתידית. הוא יחליף את אייל זסלבסקי, מנכ"ל החברה מאז הקמתה ב-2002.