בגלל המצב הביטחוני? הרשתות רמי לוי שיווק השקמה ויוחננוף ביטלו את המשלוחים בהזמנות באינטרנט. ביוחננוף מסרו כי משלוחי אונליין "בוטלו זמנית עד לאחר הפסח בשל חוסרים בעובדים וזמינות עופות טריים".
גם ברמי לוי בוטלו זמנית משלוחי האונליין. לקוחה פנתה ל-ynet בתלונה שהיא קיבלה סמס היום ב-10:21 על ביטול הזמנה של 450 שקל שערכה ברמי לוי אונליין: "בגלל המצב הביטחוני, אנו נאלצים לבטל את הזמנתך. אנו מתנצלים על אי הנוחות. רמי לוי באינטרנט", לשון ההודעה.
2 צפייה בגלריה
הודעת הביטול למשלוח שקיבלה הלקוחה
הודעת הביטול למשלוח שקיבלה הלקוחה
הודעת הביטול למשלוח שקיבלה הלקוחה
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הלקוחה התקשרה לשירות הלקוחות ושאלה שם "האם ההודעה שקיבלתי בסמס עכשיו רצינית, שזה בוטל"? הנציג עמו שוחחה אישר את ביטול ההזמנה ואמר שזה בגלל המצב הביטחוני. "אז רמי לוי לא עושה משלוחים בכלל"? שאלה ונענתה: "כרגע לא". לשאלה: "עד מתי"? ענה לה הנציג: "אין צפי. אי אפשר לדעת כרגע". הלקוחה נדהמה: "אז זה כאילו ההזמנה שהזמנתי לא קיימת"? והנציג ענה לה: "לא".
גם אנחנו התקשרנו לשירות הלקוחות של הרשת. לשאלה האם משלוחי האונליין בוטלו נענינו: "נכון", שאין לדעת מתי יחודשו, וכי "להרבה לקוחות ביטלו בגלל המצב". לשאלה אם זה קשור לאיראן? ענה הנציג שכן. בשירות הלקוחות בוואטסאפ ענו לנו באופן קצת שונה: "כרגע אין זמינות באתר בעקבות עומסים והמצב הבטחוני".
2 צפייה בגלריה
התגובה מצד שירות הלקוחות של רמי לוי
התגובה מצד שירות הלקוחות של רמי לוי
התגובה מצד שירות הלקוחות של רמי לוי
יש לציין כי רשתות אחרות לא ביטלו את משלוחי האונליין. בענף נאמר לנו כי "בתקופה הזאת תמיד יש עומסים וקשה למצוא משלוחים, אבל לא נהוג לבטל משלוח למי שכבר הזמין משלוח. ייתכן ששליחים חוששים לצאת לדרכים, או שיש מחסור בשליחים בגלל החגים ובשליחים מהמגזר בגלל המצב הביטחוני".
מרמי לוי נמסר בתגובה: "לא ביטלנו. יש עומס לפני החג והאתר כרגע בתפוסה מלאה. מנסים למצוא פתרונות להגדיל תפוסה".

וולט: זינוק של עשרות אחוזים בהזמנות מסופרים וחנויות נוחות

גם באפליקציית וולט מתריעים מפני עיכובי משלוחים. מהחברה נמסר: "בשל העומסים, צפויים עיכובים בזמני המשלוח ובמענה בשירות הלקוחות. העלייה הכללית בביקושים נמשכת לאורך היום ובפלטפורמה עושים מאמצים להישאר פתוחים ולתת שירות".
בוולט מדווחים על עלייה של עשרות אחוזים בהזמנות סופרמרקט אתמול בשעות הלילה, וכן בעלייה של כ-30% בגובה סל ההזמנה בסופרים וחנויות נוחות. בין המוצרים המבוקשים: מים בבקבוק 1.5 ליטר (גידול של 275%), במבה (גידול של 174%), בקבוק מים 1 ליטר (גידול של 132%), קרטון חלב 1 ליטר (גידול של 72%) וגידול של 30% בהזמנת קולה זירו.