יפית אטיאס, בתפקידה הנוכחי סמנכ"לית השיווק ברשת רמי לוי שיווק השקמה, בת 40, נשואה + 5 (ועוד אחד בדרך). מתגוררת עם משפחתה בבית נקופה.
1 צפייה בגלריה
יפית אטיאס
יפית אטיאס
יפית אטיאס
(צילום: פרטי)
מוטו לחיים:
"דרך ארץ, לכבד את האדם באשר הוא אדם, כי כולם שווים בעיני השם. ההבנה הזו מורידה ממידת הגאווה"
הדרך שלי לתפקיד:
"בגיל 14 הגעתי לסייע לאבי, רמי לוי, בסניף בתלפיות, ומאז עברתי עם העסק את רוב האבולוציה שלו, ואני מכירה בו כל דבר לפרטים. לשם כך ויתרתי על הרבה דברים בחיים שלי, כמו טיול אחרי צבא. עם השנים הבנתי, שלמרות שזה החל אצלי ממחויבות משפחתית של ילדה שרוצה לעזור לאביה, בסוף גם אצלי קיים חיידק הקמעונאות. ראיתי כמה העסק הזה נוגע ומשפיע על החיים ועל הביטחון של האנשים. גם בחרתי ללמוד תארים שיסייעו לי בניהול העסק, והכול תוך כדי הקמת משפחה".
קשיים עקב היותך אישה?
"בתחילת הדרך היו צקצוקים, אבל לא ברור אם זה היה עקב היותי אישה, 'הבת של' או דתייה. הסטריאוטיפ שלי מורכב. זה לא זה עיכב אותי, כי אני 'פושרית' ולא נותנת לדברים כאלה להשפיע, אני גם מרגישה אנרגיות באוויר. בעבר, כשהייתי נכנסת לחדרי הישיבות, ראיתי עיניים בוחנות, אבל רק עד שהתחלתי לדבר, אז הבינו שיש פה עסק עם מישהי שמבינה עניין".
הסוד של ניהול נשי?
"יש משהו בעדינות הניהול הנשי. אולי אינטליגנציה רגשית ושימת לב לפרטים. אנשים מתמסרים יותר לניהול כזה, כי הם לא נמצאים במגננה. כשאנשים מגיעים לדבר איתי, גם אם אלה שיחות קשות, הם פתוחים ומשוחררים, יותר מאשר מול גברים. אישה יכולה לראות טוב יותר בין השורות ולנתח דברים מזוויות יותר רחבות מאשר גברים".
כמה התקדמות יש בשנים האחרונות בנושא מעמד האישה?
"נשים יותר מעזות וגם נמצאות בתפקידים שפעם לא היו בהם. זה עדיין לא קיים בכל תפקידי המפתח, אבל יותר רואים נשים, בכל המגזרים, שמתחילות להגיע לשם. לנשים יש היום הרבה יותר ביטחון להחליט ולפעול, ואומץ לשים את עצמן במרכז".
עצה לצעירה שמתחילה דרך בשאיפה להגיע לפסגה
"אני שומעת על הרבה נשים שדוחות חתונה, אימהות או לימודים בגלל הקריירה, וחבל. לדעתי, זה שילוב אפשרי. העיקר לא לפחד, להעז ולעשות, כי הכוחות מתגלים תוך כדי תנועה. עצתי לנשים היא, שלא יגבילו את עצמן ולא יניחו הנחות, לפני שהן מנסות".