בשיתוף בנק הפועלים

העסק הזוכה: Naked Market – מוצרים ערומים

היזמת: רונה צ'יש (36) מתל אביב
מי אנחנו:
"אנחנו חנות האפס פסולת הראשונה והיחידה בארץ. אנשים יכולים לבוא עם כלים, בקבוקים, שקיות מהבית ולקחת מה שהם רוצים מבלי לייצר יותר פסולת", מסבירה רונה, "יש אצלנו מוצרי מזון, טואלטיקה, חומרי ניקוי כמו סבון מוצק ומרכך מוצק, תבלינים, שוקולד וכמה שיותר מוצרים. אנחנו רוצים שלאנשים יהיה נוח יותר להיות אקולוגיים".
3 צפייה בגלריה
אתם המלצתם, אנחנו מפרגנים: העסק הזוכה: Naked Market – מוצרים ערומים
אתם המלצתם, אנחנו מפרגנים: העסק הזוכה: Naked Market – מוצרים ערומים
אתם המלצתם, אנחנו מפרגנים: העסק הזוכה: Naked Market – מוצרים ערומים
(צילום: יובל חן)
מתי נפתחנו:
"פתחתי את החנות לפני שנה וחצי. היה לי ברור שאני צריכה לעשות את זה, שלא יכול להיות שאין חנות כזו בארץ".
הסיפור שלנו:
ההשראה לחנות 'מוצרים ערומים' הגיעה מקונספטים דומים שיש בעולם. "חיפשתי לקנות בצורה ירוקה יותר וגיליתי שאין בתל אביב חנות כזו", מספרת רונה על מה שהביא אותה לרעיון. "עזבתי את העבודה בתחום התקשורת ואת היציבות כשכירה אבל היה לי ברור שאי אפשר להתעלם מזה יותר והנחתי שאני לא היחידה שמחפשת חנות בסגנון".
אמנם זה עסק שכונתי, אבל בגלל הייחוד של החנות – לקוחות מגיעים מכל רחבי הארץ. "בדרך כלל מי שאכפת לו מהנושאים האלה רוצה לעשות את המקסימום שהוא יכול", מסבירה רונה שכדבריה, החנות מעניקה אופציות לצמצם בצריכת פלסטיק וכל צמצום קטן הוא חשוב. את השינוי המחשבתי היא התחילה בצעדים קטנים ועבורה – גם לקוח שקונה מוצר כדי לטעום מתקבל בברכה. "אני החלטתי עם עצמי שאני מתחילה לעשות שינויים קטנים וזה התפשט. אנשים ראו שאני לא יוצאת מגדרי כדי לשמור על הסביבה, שזה ריאלי וזה סחף אנשים נוספים. מבחינתי, אין כזה דבר צעד קטן מידי".
המוצר הכי מיוחד אצלנו:
"יש לנו מכונה שמכינה חמאת בוטנים במקום, כולם נהנים ממנה".
הטיפ שלך:
"אני חושבת שלעשות את מה שאתה עושה בתשוקה זה הכי חשוב. בחנות שפתחתי אני הלקוח. פתחתי אותה כי אני רציתי לקנות ככה, אני רציתי לעשות שינוי אז אני מרגישה שאני מבינה את הלקוחות ואני קשובה להם. וכעסק שכונתי, תמיד כיף להגיע למקום שמכירים אותך ושנעים בו".
מה הלאה: "החלום שלי ושל כל העוקבים והחברים שלנו זה שיהיו עוד סניפים", משתפת בהתרגשות, "כי החנות הזו טובה ועושה טוב, אבל למי שגר קרוב אליה ואנחנו רוצים שיהיו יותר חנויות כאלו שנגישות ליותר אנשים. אנחנו פה בשביל לעזור לאנשים לעשות טוב יותר לעולם, לחיות חיים נקיים ואקולוגיים".
חפשו אותנו: בורוכוב 1, תל אביב. וגם באינסטגרם.

חי טוב – מזון וציוד לחיות מחמד

היזמים: בני הזוג שלי (44) ושי (47) וויג-רונן
מי אנחנו:
חנות למזון וציוד לחיות מחמד בקיבוץ העוגן שנפתחה מתוך אהבה גדולה לבעלי חיים. לצד ההיכרות עם כל אחד מצרכי הלקוחות, בחנות נמצאת גם פינת מוצרים להולכים על שתיים שכוללת תוצרת מקומית משובחת כמו שמן זית, דבש, נרות ועוד.
מתי נפתחנו:
"פתחנו את החנות לפני 12 שנים מתוך אהבה לבעלי חיים, ומתוך רצון לתת ללקוחות חווית קניה וחווית שירות אחרת, עם מחירים הוגנים, משלוחים, מייעצים ומקשיבים ונותנים פתרונות ללקוחות".
הסיפור שלנו:
שלי ושי מקיבוץ העוגן, הורים ל-3 ילדים, שתי כלבות וכמה חתולים, למדו והתעסקו בתחומים אחרים לגמרי אך לידת הבן הבכור הביאה אותם למחשבה לשינוי. "גדלתי בבית שמאוד אוהב בעלי חיים", מספרת שלי, "ותמיד הייתי מייעצת לחברים בנוגע לבעלי החיים שלהם. בזמן חופשת הלידה הגיע הרעיון".
3 צפייה בגלריה
חי טוב
חי טוב
חנות למזון וציוד לחיות מחמד נפתחה מתוך אהבה גדולה לבעלי חיים - חי טוב
(צילום: יאיר שגיא)
הילדים כמעט חיים בחנות, הם מעורבים, נולדו וגדלו לתוך זה, מספרים הזוג. "רוב הלקוחות שלנו מאזור עמק, אבל לא רק – אנחנו עושים משלוחים ללקוחות מאזורים אחרים. אנחנו מכירים כמעט את כל הלקוחות שלנו ומרגישים שאנחנו משפחה אחת גדולה".
"אנחנו אף פעם לא נמכור למישהו מה שהוא לא צריך", מדגישה שלי ומוסיפה ש"אנחנו לא מחזיקים בחנות בעלי חיים, כלומר, לא סוחרים בבע"ח מתוך תפיסה ואהבה אליהם. יש לנו בחנות דיירים קבועים כמו חתולים ושרקניות ותמיד נשמח לעזור לאנשים למצוא חית מחמד מתאימה מאימוץ או עמותה".
מה הכי מיוחד אצלנו:
בנוסף לציוד לחיות המחמד, בחנות נמצאת פינה מיוחדת למוצרי "לייף סטייל" כמו נרות, קטורת, דבש ושמן זית מקומיים. "אנחנו מאמינים בפירגון הדדי לבעלי עסקים מקומיים ושמנו בחנות דברים שאנחנו משתמשים ואוהבים", אומרת שלי.
הטיפ שלך:
"אנחנו פשוט מביאים את עצמנו. הכל הוגן וזה אחד הדברים שהיו לי חשובים בהחלטה לפתוח חנות. ההקשבה ללקוח, לנסות להבין מאחורי מה שהוא אומר אם יש בעיה או צורך נוסף. לפעמים אנחנו קצת פסיכולוגים".
מה הלאה:
"תמיד יש לנו רעיונות לדברים חדשים שאנחנו יכולים לעשות ולשפר. ובנוסף, אולי לייבא כל מיני מוצרים ולעשות סדנאות. אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים והלקוחות נותנים לנו הרבה כוח שזה כיף".
חפשו אותנו: קיבוץ העוגן

המספרה החברתית של שמוליק דואק באשדוד

היזם: שמוליק דואק (54) מאשדוד
מי אנחנו:
בעיר שיש בה עשרות מספרות, שמוליק החליט לפני כמעט עשור להפוך את המספרה שלו לחברתית. שמוליק, ש"ימות עם המספריים ביד", כדבריו, מקפיד לתת בחזרה לחברה, הוא מספר ילדים עם צרכים מיוחדים, קשישים, חיילי צה"ל ופועל יום וליל למען הקהילה באשדוד.
3 צפייה בגלריה
כבר 30 שנה - המספרה החברתית של שמוליק דואק באשדוד
כבר 30 שנה - המספרה החברתית של שמוליק דואק באשדוד
כבר 30 שנה - המספרה החברתית של שמוליק דואק באשדוד
(צילום: גדי קהלו)
מתי נפתחנו:
כשהגעתי לאשדוד לפני 30 שנה פתחתי את המספרה ומאז אני במספרה.
הסיפור שלנו:
את הלימודים עזב שמוליק בכיתה י' כדי ללכת ללמוד ספרות. "נדלקתי על זה, בתור ילד טברייני הגעתי כל קיץ למרכז, עזרתי במספרה והוקסמתי. אני מעל 37 שנה במקצוע וקם בכל יום בחדווה ואהבה, אף פעם לא משעמם".
את המספרה פתח ברובע ב' הותיק באשדוד מתוך אידיאולוגיה. "המחירים שלי מאפשרים לכל אחד להגיע להסתפר. ב-2012 פתחתי קבוצת פייסבוק שנקראת 'ערבים זה לזה' באשדוד שמונה 18 אלף חברים כי ההתנדבות לקהילה חשובה לי. בורכתי במקצוע שאני אוהב, אני מתפרנס יפה ולא מחפש להיות מיליונר ואם אני יכול להעלות חיוך למישהו שהחיים לא האירו לו אז אם כל אחד מאיתנו, בתחום הקטן שלו, החברה שלנו תהיה הרבה יותר טובה".
אחת התגובות לתחרות הייתה שיתוף של אם חד הורית ששמוליק הזמין אותה ואת ביתה ליום פינוק במספרה לכבוד בת המצווה. "גם השבוע אני מספר ילדים מבית ספר מיוחד ונוסע ללקוחות קשישים שלא יכולים להגיע למספרה", משתף שמוליק.
מה הכי מיוחד אצלנו:
"אני מספר חיילי צה"ל ב-20 שקלים, תספורות לניצולי שואה בחינם, אני שולח שיער לעמותת זיכרון מנחם. המספרה שלי נבחרה למספרה ירוקה והרשימה עוד ארוכה, אומר שמוליק, "במקום לחזור מהעבודה, לשבת ולבהות מול המסך אני עושה דברים שעושים לי יותר טוב. מה שמיוחד אצלנו זה שבאופן טבעי בגלל אופי העבודה וההיכרות עם האנשים אני יודע לקשר בין אנשים, לעזור. כך גם הגיע הרעיון שלי לקבוצת פייסבוק".
הטיפ שלך:
"היחס האישי. אני אחד שאוהב אדם. כל אחד שבא אליי ובחר בי, אני מרגיש שזאת זכות. הכול בגובה העיניים".
מה הלאה:
"אני אמות עם המספריים ביד", אומר שמוליק ומוסיף: "אני מגוון את החיים שלי, יש לי המון פעילויות, אני מתנדב המון וחשוב לי להביא את זה גם למספרה".
חפשו אותנו: יוספטל 13, אשדוד וברשתות החברתיות

בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 06:10, 07.03.23