המתיחות הגואה עם איראן גורמת בשעות האחרונות להיחלשות השקל בכאחוז מול הדולר לאחר שדווקא התחזק בעת קביעת השער היציג בצהריים.
הדולר נסחר במסחר הרציף ביום שישי בערב סביב שער של 3.772 שקל לאחר ששערו היציג נקבע בצהרים על שער של 3.7570 בירידה של עשירית האחוז. האירו נסחר סביב שער של 4.01 שקל לאחר ששערו היציג ירד בכ-0.6% בצהרים לשער של 4.012 שקל.
הברוקרים בשוק מטבע החוץ מעריכים שתקיפה משמעותית של איראן שתחייב תגובה ישראלית או של ארה"ב תוביל לעליית שער הדולר מעבר לרף של 3.80 שקל.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט
(צילום: רויטרס)
עליית שערי המטבעות הזרים עם היציאה לחופשת הפסח של התלמידים ותחילת יציאת משפחות ישראליות לחופשות בחו"ל צפויה לייקר את הטיסות וההוצאות במטבע זר בחו"ל במאות שקלים ואף ביותר מכך למשפחה, אם השקל ימשיך להיחלש בימים הקרובים.
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אמר כי "החשש מהסלמה אל מול איראן ושלוחותיה, גורר לצמצום החשיפה לשקל ולביקושי מט"ח ערים, מהלך שמזניק את הדולר המתחזק, כצפוי, לעבר רמה גבוהה מ-3.75 שקלים. להערכתנו, רכבת ההרים צפויה להמשיך ולהתקיים בטווח הקצר עד הבינוני. ייסוף השקל נותר מוגבל, בעוד פיחות השקל והתחזקות הדולר עשויים לגרור לתנועה לעבר רמת 3.8 שקלים ואף יותר. נתוני התעסוקה בארה"ב, בסביבת אינפלציה המאוימת עם עליית מחירי האנרגיה, עשויים למנוע מהלך של הפחתת ריבית בסוף הרבעון הנוכחי. אם הריבית לא תרד, שוק המניות עשוי לעבור טלטלה ועם הירידות ביקושי מט"ח מצד הגופים המוסדיים צפויים לגרור להתחזקות הדולר אף יותר".
במקביל גם מחירי הסחורות עולים: מחיר הנפט (ברנט) עלה היום בשיעור של כ-0.5% ומחיר חבית לרכישה ביוני הגיע לכ-90 דולר.
מדדי המניות בניו יורק ירדו: דאו ג'ונס ב-1.24%, S&P 500 ב-1.42% ונאסד"ק ב-1.62%.
פורסם לראשונה: 18:22, 12.04.24