יו"ר דירקטוריון החברה, הראל לוקר, הודיע היום (ה') על כוונתו לסיים את תפקידו בעוד 3 חודשים. הוא התחיל בשבוע שעבר לכהן כיו"ר פז, ולאחר ישיבת הדירקטוריון הראשונה הודיע שיסיים את תפקידו כיו"ר תע"א. לפני שנה האריכה רשות החברות את כהונתו בשנה אחת, עד לאוגוסט הקרוב, ולא הייתה ודאות שכהונתו תוארך שוב.

לוקר, שמונה ב-2017, נבחר לאחרונה ליו"ר פז, אך אמר שיכהן בשני התפקידים במקביל.
1 צפייה בגלריה
הראל לוקר
הראל לוקר
הודיע על סיום תפקידו. הראל לוקר יו"ר התעשייה האווירית
(צילום: חיים צח, לע"מ)
לאחרונה אושרה הנפקת 25% ממניות החברה בבורסה בתל אביב, מהלך אסטרטגי שקידם בשלוש השנים האחרונות.
התעשייה האווירית היא החברה התעשייתית, הביטחונית והטכנולוגית הגדולה בישראל. הכנסותיה עומדות על כ-4.1 מיליארד דולר בשנה וצבר ההזמנות שלה עומד על כ-13 מיליארד דולר.
בתקופת כהונתו של לוקר, עברה החברה מהפך עסקי וארגוני משמעותי. החברה חטיבות כלי הטיס הצבאיים, האזרחיים וחטיבת האחזקה בדק אוחדו לחטיבה אחת, חטיבת התעופה, והחברה הציגה לאורך שנתיים רצופות רווחי שיא, הגבוהים מאז הקמתה.
הראל לוקר מסר: "אני מסכם את כהונתי בתחושת סיפוק וגאווה גדולים. בשנים האחרונות הובילו הדירקטוריון וההנהלה מהפך עסקי וארגוני עצום שכלל מהלכי התייעלות, ובנייה ויישום דקדקניים של חזון ואסטרטגיה חדשים ומוטי עסקים. בזכות מהלכים אלה, היגיעה החברה להישגים עסקיים, טכנולוגיים ובטחונים יוצאי דופן, הטובים מיום הקמתה. החברה רשמה רווחיות שיא בשנת 2019, ועל אף משבר הקורונה, הגיעה לתוצאות שיא כספיות גם בשנת 2020".