בצל משבר הקורונה: יאיר אבידן נכנס הבוקר באופן רשמי לתפקידו כמפקח על הבנקים בבנק ישראל. בשבועות האחרונים ערך אבידן חפיפה עם המפקחת היוצאת חדוה בר. נזכיר כי בר האריכה את הקדנציה שלה בחודש בשל המשבר, וסיימה את תפקידה בסוף השבוע האחרון.
אבידן שימש במגוון רחב של תפקידים במערכת הבנקאות במשך למעלה מ-30 שנה. הוא החל את דרכו בבנק לאומי ובהמשך מילא מגוון רחב של תפקידים בקבוצת דיסקונט בהם ראש חטיבת ניהול סיכונים ודירקטור בחברת כרטיסי האשראי של הבנק כאל.
1 צפייה בגלריה
יאיר אבידן
יאיר אבידן
יאיר אבידן
לאבידן מצפה תקופה מאתגרת - משבר הקורונה הביא לכך שקודמתו בתפקיד בר, הוציאה שורה של הנחיות והקלות לבנקים, שיצטרכו להיבחן באופן שוטף. בנוסף המשק צפוי להתמודד עם גל של פשיטות רגל של עסקים, מה שצפוי לגרום לבנקים להפסדים לא מבוטלים.
בנוסף לכך, בפיקוח על הבנקים עסקו טרם המשבר במהלכים שונים לקידום התחרות, בהם הקמת מערכת לניוד חשבונות בנק. המהלכים הללו הוקפאו בעקבות המשבר, ואבידן יצטרך להחליט האם ומתי ישובו לפעילות.
אבידן מסר היום: "הפיקוח על הבנקים ימשיך לפעול על מנת לוודא את יציבותה של המערכת הבנקאית, המשך התפתחותה ותמיכתה בהנעת המשק וברווחת לקוחותיה, תוך תמיכה בהתפתחותה הטכנולוגית והדיגיטלית. בד בבד נבטיח את נגישות המערכת הבנקאית לכלל המגזרים ושכבות האוכלוסייה, ונתמוך בהמשך פתיחתה לתחרות תוך שמירה והבטחת שקיפות והוגנות. הצלחה בהמשך קידום מכלול צעדים אלה, הגם שברור שאינם קלים ליישום במקביל, יהיה בהם בכדי לסייע ללקוחות המערכת הבנקאית באשר הם ולהבטיח את קיימותה של המערכת בטווח הארוך".
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון מסר כי: "יאיר נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת במיוחד. 30 שנות נסיונו בשלל תפקידים במערכת הבנקאית והפיננסית הקנו לו את הידע והיכולות הנדרשות להוביל את הפיקוח על הבנקים. יאיר לקח חלק בדיונים המקצועיים וההחלטות בנוגע למשבר בתקופה האחרונה וערך חפיפה והעברת תפקיד מסודרת עם המפקחת היוצאת".