סכסוך משפטי בין המייסדים של האתר הפופולארי מדלן. אמיר ווינשטוק הגיש היום (שלישי) תביעה נגד מי שייסד עמו את אתר מדלן, אסף רובין. זאת בטענה כי רובין ובעלי מניות הרוב מנסים כביכול לדחוק אותו מחוץ לחברת רוזנטל מערכות ידע, המפעילה את האתר.
למעשה, מבקש ווינשטוק להצהיר כי ענייניה של חברת רוזטל מערכות ידע אשר הוקמה על-ידי ווינשטוק ורובין ומפעילה את אתרי האינטרנט "מדלן" ו-"localize.city" מתנהלים בדרך שיש בה משום קיפוחו של ווינשטוק. בנוסף, מבקש ווינשטוק למנות חוקר לבדיקת התנהלותה של החברה, לרבות קיפוחו הנטען. מנגד, הנתבעים דוחים את טענותיו. במכתב מטעם בא כוח חלק מהנתבעים שצורף לתביעה כנספח נטען כי ווינשטוק מנסה ליצור "מציאות מעוותת" וכי אין כל בסיס לטענת קיפוח כנגדו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
אתר מדלן
אתר מדלן
אתר מדלן
(צילום מסך)
אתר מדלן מנתח ומנגיש מידע על נכסי נדל"ן וסביבות מגורים לציבור גולשיו בארץ ובחו"ל, באמצעות אינטגרציה של מערכות טכנולוגיות, מאגרי מידע ואלגוריתמים שונים.
במסגרת התביעה טוען ווינשטוק, באמצעות עוה"ד ערן שפינדל, כי הוא מייסד מדלן והינו יזם ומהנדס חשמל בהכשרתו, "אשר מחזיק כיום (בעקבות התנהלות מקפחת) בכ-9% ממניות החברה, ואשר כיהן בעבר בחברה כדירקטור ומנכ"ל משותף".
ווינשטוק הגיש התביעה נגד מי שייסד איתו את מדלן, אסף רובין שהינו דירקטור מנכ"ל, ועל פי הנטען בתביעה בעל מניות, המחזיק כיום בכ-12.21% ממניותיה של החברה. כמו כן, הגיש התביעה נגד בעלי מניות בחברה ונציגי משקיעים בחברת רוזטל מערכות ידע. בין הנתבעים ניתן למצוא את אביגדור וילנץ, מבכירי תעשיית השבבים הישראלית.

"דחקו אותי"

בתביעה נטען כי "עניינה של תובענה זו במייסד חברת רוזטל מערכות ידע (אשר מפעילה את מדלן - ל.ד) אשר השקיע בה משך שנים את כל מרצו, משאביו, יכולותיו וכישוריו, ואשר מוצא את עצמו היום נדחק מחוצה לה בחוסר תום לב על ידי יתר בעלי המניות, ובראשם, שותפו לייסוד החברה, אסף רובין".
3 צפייה בגלריה
אמיר ווינשטוק ואסף רובין
אמיר ווינשטוק ואסף רובין
אמיר ווינשטוק ואסף רובין
(צילום: אדם אדלשטיין)
בתביעה מציין ווינשטוק כי החברה הינה חברה העוסקת בהנגשת נתונים ומידע בתחום הנדל"ן לציבור הרחב, בין היתר באמצעות אתרי האינטרנט "מדלן" ו-"localize.city", אשר הושקעו בה כספים בסכומים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים במסגרת מספר סבבי השקעה.
"בלבה של התובענה, הוצאתה אל הפועל של תוכנית פסולה אשר רקם שותפו של אמיר, אסף, במטרה להצר את צעדיו ופעולותיו של אמיר בחברה, אט-אט, עד להוצאתו מחוצה לה. תחילה, פעל אסף לשלול משותפו (אמיר) את התואר והמעמד של מנכ"ל משותף, בתואנות שונות ומשונות; לאחר שלילת תפקיד המנכ"ל המשותף, פעל אסף להרחקתו ודחיקתו של אמיר ממעגל מקבלי ההחלטות בחברה, כאשר גם במעמדו החדש כסמנכ"ל טכנולוגיות ראשי, דאג אסף שאמיר ימודר מקבלת מידע אודות הנעשה בחברה, באופן שבו אמיר, כאמור מייסד החברה, נאלץ לקבל עדכונים אודות הנעשה בה, בדיעבד, ומפיהם של עובדים זוטרים וחדשים. כך מצא את עצמו אמיר מורחק מקבלת החלטות בחברה ומנוע מלהשפיע על פעילותה".
3 צפייה בגלריה
עו"ד ערן שפינדל
עו"ד ערן שפינדל
עו"ד ערן שפינדל
(צילום: עומר מסינגר)
עוד טוען התובע אמיר ווינשטוק כי "גם ב'כובעו' הנוסף של אמיר כדירקטור בחברה, נחשף הוא להתנהלות כאוטית והזויה של ישיבות הדירקטוריון "בניצוחו" של אסף, אשר הוסיף או גרע נושאים והחלטות מסדר יומן על פי גחמותיו, ניהל את הישיבות מבלי ליתן הזדמנות אמיתית להביע עמדות ודעות שונות תוך שליטה מוחלטת בפרוטוקול אותן הישיבות, ולעיתים אף קיים אותן מבלי לזמן כלל את אמיר, משל השתתפות הדירקטורים באותן הישיבות - מהווה המלצה בלתי מחייבת".
במסגרת התביעה נטען כי "בשלב זה, משתשו כוחותיו לאחר שנים של ניהול מאבק עיקש, אמר אמיר נואש ונאלץ לחתום על מסמך במסגרתו הוא מוותר על חלק ארי ממניותיו, על זכויותיו הניהוליות ועל תפקידו כדירקטור בחברה. במצב דברים כאמור, נדמה אם כן שתוכניתו של אסף כמעט הושלמה, שכן תוך זמן קצר עלה בידו להרחיק את שותפו - מייסד החברה - ממעמדו כמנכ"ל משותף, מכל תפקידיו הניהוליים, הביצועיים והמקצועיים, ואף ממעגל קבלת ההחלטות בדירקטוריון", נטען.
עוד טוען ווינשטוק כי אסף ואחרים נהגו לכנס ולקיים אסיפות בעלי מניות אליהן לא זומן אמיר כלל.

"ווינשטוק ממציא טענות"

מנגד, עמדת הנתבעים שונה בתכלית. ממכתב שנשלח בנובמבר האחרון על ידי עו"ד אופיר מנצ'ל המייצג חלק מהנתבעים, נטען כי טענות ווינשטוק חסרות ממש ומנוגדות להסכם שחתם עליו לפני שנתיים. "ניכר כי מרשך (הכוונה לווינשטוק - ל.ד) החליט לנסות לכפות על אחרים לרכוש מניותיו להבדיל ממכירתן בשוק החופשי ולשם כך צייר את המטרה על ידי המצאת טענות".
עוד נטען במכתב תשובה של בא כוח חלק מהנתבעים כי באוקטובר 2018 חתם ווינשטוק וחברה שבבעלותו על הסכם עם החברה והוסכם על סיום אספקת שירותים וכן כי "ווינשטוק התפטר מדירקטוריון החברה ואף ויתר על כל זכות שלו כמייסד למנות דירקטור. ווינשטוק הצהיר כי אין הוא מעוניין להיות מעורב עוד בחברה, אלא כבעל מניות בלבד... ווינשטוק התחייב שאין לו כל טענות או תביעות כנגד החברה, בעלי מניות...".
עוד נטען במכתב כי העובדה שווינשטוק המתין שנתיים שלמות כדי להעלות את טרוניותיו באשר להסכם סיום מתן שירותים לחברה והעברת חלק ממניותיו, "היא כשלעצמה מעידה על חוסר תום ליבו".
עוד נטען כי מי שהודיע לראשונה על כוונתו לעזוב את החברה כדי לפתוח מיזם משלו היה ווינשטוק וכי "ווינשטוק הוא שהתניע את המהלך שבסופו סוכם על הפסקת מעורבותו בחברה למעט כבעל מניות... לווינשטוק לא היתה יכולה להיות ציפייה לקחת חלק בניהול החברה... יודגש כי החברה אינה מעין שותפות. בחברה כיום מעל 40 בעלי מניות, לרבות קרנות השקעה זרות. לחברה פעילות בארה"ב ובישראל. החברה מעסיקה עשרות עובדים. בחברה הושקעו כספים, אך לא על ידי ווינשטוק שקיבל החזר של מלוא הלוואת הבעלים שלו".
לבסוף, נטען במכתב כי הטענות שהעלה ווינשטוק מהוות לשון הרע כלפי אסף רובין. טרם הוגש כתב הגנה.
מאסף רובין נמסר בתגובה: "אמיר ווינשטוק סיים את תפקידו במדלן בהסכמה, בהתאם להסכם חתום, לפני למעלה משנתיים ופנה לעיסוקים אחרים ומאז מעמדו במדלן הוא כבעל מניות בלבד. כתב התביעה טרם התקבל בידינו, ותגובתנו המלאה תוגש לבית המשפט. אין כל ממש בטענות ואנו סמוכים ובטוחים שהדברים יתבררו בבית המשפט".