משרד התקשורת העניק היתר שליטה לקבוצת גבאי ורודב בפרטנר. האישור ניתן לאבי גבאי, שלמה רודב והפניקס, שעימם רכשו קבוצת משקיעים מוסדיים ופרטיים את השליטה מידי האצי'סון ב-300 מיליון דולר.
הקבוצה כוללת גם את ארקין אחזקות, מנורה וכלל ביטוח. קבוצת הרוכשים תחזיק כ-27% ממניות פרטנר שהוחזקו בשנים האחרונות על ידי נאמן. גבאי וכנראה גם רודב יקבלו מימון של 95 מיליון שקל מהמוסדיים לעיסקה. אישור משרד התקשורת הוא האישור האחרון שמנע מהעסקה לצאת לפועל, לאחר שהיא קיבלה את אישור רשות התחרות בינואר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
סניף פרטנר
סניף פרטנר
סניף פרטנר
(יאיר שגיא)
קבוצת הפניקס, שמהווה חלק מקבוצת הרוכשים תחזיק אחרי העסקה כ-20% ממניות פרטנר וכ-10% ממניות סלקום. העסקה אושרה לאחר שהמשרד שקל בין היתר שיקולים של קידום תחרות ענפית בענף הסלולר.
משרד התקשורת אישר כבר אתמול (את תיקוני רישיונות חברות הסלולר העוסקים בבעלות צולבת. לפי התיקון הנוכחי, גופים מוסדיים יוכלו בתנאים מסוימים ובאישור שר התקשורת להחזיק בשיעורים גבוהים יותר של מניות בשתי חברות סלולר במקביל, עד 25% מאמצעי השליטה באחת מהן.
2 צפייה בגלריה
אבי גבאי, שלמה רודב
אבי גבאי, שלמה רודב
אבי גבאי, שלמה רודב
(צילום: עמית שעל)
התיקון התבצע לאחר שהתברר שחלק מהגופים המוסדיים מחזיקים במניות בחברות מתחרות, מה שהיה אסור ברישיון החברות. הצעד צפוי לעודד משקיעים מוסדיים להגדיל את היקף השקעותיהם בחברות הסלולר, מתוך כוונה לשפר את יציבות החברות.