דפוס בארי שבבעלות קיבוץ בארי מתכוון להגיש ערעור על המלצת רשות התחרות לפסול אותו מהתמודדות במכרז להפרטת הדואר בנימוק של פגיעה בתחרות. ההמלצה לפסול את הדפוס מההתמודדות, הייתה בטענה כי לבארי יש חברה המתחרה בדואר בתחום חלוקת דברי דואר וחבילות. בנוסף, טוענים בדפוס כי החלטת רשות התחרות היא בגדר המלצה שאין חובה על רשות החברות לקבלה בהתחשב באינטרסים לאומיים נוספים.
במקביל שלח דפוס בארי מכתב לרשות החברות ובו נכתב: "לרשות החברות הממשלתיות המייצגת את אינטרס המדינה כבעלת מניות בדואר הסמכות והחובה לשקול קשת רחבה של שיקולים באשר להליך ההפרטה. טובת הציבור עומדת בראש מדיניות הממשלה - בעלת המניות בדואר, לשיקום יישובי העוטף. שאחרת, רשות החברות מצמצמת עצמה להמלצת רשות התחרות בלבד. על הרשות לבחון את משקל המלצת רשות התחרות מכלל המטרות עליהן היא אמונה ולבחון האם אימוץ ההמלצה משרת את האינטרס הציבורי בצורה המיטבית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דפוס בארי
דפוס בארי
דפוס בארי
(צילום: מאיר אזולאי)
"הנהלת הדפוס רואה בהשתתפותה בהפרטה מהלך נדרש לתקומת הקיבוץ, ועניין הכרחי משיקולים של ביטחון המדינה. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שענף הדפוס הולך ומצטמצם, נוכח שימוש פוחת במכתבים מודפסים. מגמה זו צפויה להביא לכך שתחום חלוקת הדואר ותחום הדפוס, בו פועל דפוס בארי, ישנו פניהם באופן מהותי. על רקע מגמה זו, קיימת חשיבות רבה מבחינת הדפוס להתרחב לענפים נוספים".
דפוס בארי גם מערער על החלטת הממונה, עו"ד מיכל כהן: " עמדת רשות התחרות לא מבוססת, להבנתנו, על בדיקה פרטנית המבוססת על ניתוח כלכלי-עובדתי ונראה כי היא מבוססת על הצגה של חשש עיוני כללי שלא נבחן לגופו. הרשות הציגה בקצרה וללא נימוקים של ממש את החששות התחרותיים שהיא רואה בהשתתפותנו. דפוס בארי הציג בפני רשות התחרות תנאים המפיגים חששות לפגיעה בתחרות, אבל עמדתנו הכתובה נדחתה שלושה ימי עבודה בלבד לאחר הגשתה, מבלי שהתקיים כל שיח נוסף עם הדפוס למרות בקשתנו, ולא הוצגו לנו כל מסגרת, תנאים או מגבלות אשר יאפשרו לנו כן לקחת חלק בהליך. תחרות היא כלי לקידומן של תכליות חברתיות חשובות אך אינה מהווה מטרה בפני עצמה".
יש לציין כי גם בנימוקי הפסילה של רשות התחרות כתבה הממונה כי "אין ספק כי דפוס בארי הוא עוגן מרכזי לתושבי הקיבוץ והאזור בכללותו, והבטחת המשך הפעילות הם מרכיב חשוב בשיקום האזור. אני סבורה כי טוב תעשה ממשלת ישראל אם תתמוך בקיבוץ ובבית הדפוס בכל אופן שיגדיל את יכולותיו העסקיות והכלכליות של המפעל וקוראת לה לעשות כן".
יש לציין כי דפוס בארי גם ביקש דחייה לחצי שנה בביצוע המכרז, כדי שהחברה שהושבתה עם פרוץ הלחימה תוכל להתארגן לקראת המכרז - שגם היא לא נענתה, למרות שבדיון בנושא בוועדת הכספים אמר ח"כ דודי אמסלם, השר הממונה על רשות החברות, כי יש לסייע לדפוס בארי.