רופרט מרדוק פורש מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון של פוקס קורפ וניוז קורפ, כך נמסר מהחברה. פרישתו תיכנס לתוקף בנובמבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
מרדוק (92) ימונה ליו"ר לשם כבוד של החברות. לאכלן מרדוק, אחד מבניו, יהפוך ליו"ר יחיד של ניוז קורפ וימשיך כיו"ר ומנכ"ל פוקס קורפ.
1 צפייה בגלריה
רופרט מרדוק לכלן מרדוק
רופרט מרדוק לכלן מרדוק
רופרט מרדוק עם בנו לאכלן מרדוק, שיהפוך ליו"ר יחיד של ניוז קורפ וימשיך כיו"ר ומנכ"ל פוקס קורפ
(צילום: Drew Angerer/GettyImages)
"במשך כל חיי המקצועיים, עסקתי מדי יום בחדשות וברעיונות, וזה לא ישתנה", אמר מרדוק בהודעתו לעובדים, והוסיף שהגיע הזמן שייקח על עצמו תפקידים שונים.
"אני גאה במה שהשגנו בעשרות השנים האחרונות", הוסיף מרדוק. "החברות שלנו במצב בריאותי חזק, כמוני. ההזדמנויות שלנו מתעלות בהרבה על האתגרים שלנו. יש לנו את כל הסיבות להיות אופטימיים לגבי השנים הקרובות - אני בהחלט אופטימי, ומתכנן להיות כאן כדי לחוות אותן. אבל הקרב על חופש הביטוי וחופש המחשבה מעולם לא היה אינטנסיבי יותר".
ניוז קורפ מחזיקה בעיתון וול סטריט ג'ורנל, ופוקס היא חברת האם של רשתות הטלוויזיה בעלות האג'נדה הימנית פוקס ניוז ופוקס ביזנס. פרישתו של מרדוק מתרחשת אחרי שנה סוערת ברשת הטלוויזיה של פוקס, במהלכה החברה חתמה על הסכם פשרה במסגרתו נאלצה לשלם 787.5 מיליון דולר בתביעת לשון הרע של יצרנית מכונות ההצבעה דומיניון בגין טענות שווא לפיהן כשל במכונות הוא שגרם לניצחונו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ב-2020. כמו כן, פוקס ניוז נאלצה להתמודד עם עזיבתו של השדרן הבכיר טאקר קרלסון, לאחריה חוותה ירידה ברייטינג.