אתם המשקיעים ולא הדיירים – בתור משקיעים שרוכשים את הנכס, קל מאוד להתייחס לעסקה כמו לדירה הראשונה שקניתם למגורים, ולחפש את אותם הדברים שהיו חשובים עבורכם. אבל צריך לעצור לרגע ולהבין, שלא אתם תגורו בדירה, ומה שחיפשתם או מחפשים בדירת מגורים בשלב זה של חייכם, לא בטוח מתאים לשוכר הפוטנציאלי שייכנס לדירה. מדובר בין היתר בעיצוב הדירה, באפשרויות השונות בסביבת הנכס ואפילו במיקום. כדאי לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר כדי להגדיל את הסיכוי למציאת שוכר בקלות.
לא רחוק מדי – אנחנו חיים במדינה קטנה, אבל גם כאן המרחקים יכולים להיות גדולים ומעיקים. נכון, אין צורך להיות במרחק הליכה מהדירה שקניתם להשקעה, והיא ממש לא חייבת להיות באותה העיר. אבל המרחק הפיזי חשוב, ויש עדיפות לדירה שניתן לקפוץ ולבקר בה מדי פעם, לראות מה קורה בנכס, בבניין וגם לזהות בעיות בזמן אמת. אם בכל זאת החלטתם לרכוש דירה מרוחקת, שווה למצוא גורם מקומי שיוכל להעיף מדי פעם מבט.
1 צפייה בגלריה
   שכונת השחר בדמימונה
   שכונת השחר בדמימונה
שכונת השחר בדמימונה
(צילום: אהוד אלול)
הנדימן מקומי – בהמשך ישיר למרחק של הדירה, חשוב גם להיות עם יד על הדופק בכל הקשור לבעלי מקצוע. בדירת מגורים יש בלאי, ולא פעם תזדקקו לאיש מקצוע לתיקונים. מומלץ לעשות שיעורי בית ולמצוא אנשי מקצוע מקומיים עם המלצות, שתוכלו להפעיל במידת הצורך וגם להיות שקטים שהם יעשו את העבודה כמו שצריך.
להכיר את השכנים – גם אם זו לא דירת המגורים שלכם, כדאי לנסות ולהכיר את השכנים בבניין ואת ועד הבית. שוכרי דירה לא תמיד מעורבים במה שקורה בבניין וכדאי להתעדכן מעת לעת על הנעשה בו. זו יכולה להיות גם הכתובת להמלצות לבעלי מקצוע מקומיים מחד וגם עוד זוג (או יותר) עיניים על הנכס.
להכיר את המחירים – עוד לפני הרכישה כדאי לברר מה רמת השכירות של נכסים דומים בשכונה או ברחוב. מכיוון שאין מאגר נתונים של דמי שכירות בישראל, הדבר הקרוב ביותר יהיה לבחון מה מחירי הביקוש באתרים הרלוונטיים (המחיר שבעל הדירה מבקש, ולא בטוח שזה המחיר שהוא קיבל בסופו של דבר). שיחות עם מתווכים וגם עם בעלי דירות בסביבה יסייעו לקבל את התמונה המלאה, שתוכל גם לעזור לכם לחשב את התשואה הצפויה, אבל גם להבין מה יהיו דמי השכירות הריאליים שתוכלו לבקש מאוחר יותר.