הדלתות נפתחות ונסגרות השנה יותר מתמיד? השהות הממושכת עם ילדים בבית גרמה לבלאי מואץ של המנעולים, הידיות והצילינדרים? כדי שאתם או אחד מהקרובים לכם לא ימצאו את עצמם נעולים בתוך החדר, בטריקת הדלת הבאה מהרוח, הנה כמה תקלות שכדאי לתפוס בזמן.

כמה תעלה החלפת ידית בדלת פלדה

המחיר: עלות החלפת ידית היא 300-400 שקל.
מה כדאי לדעת: בעל המקצוע המתאים לכך הוא מנעולן או מתקין דלתות. יש לנתק את הפין שמחבר את הידית לדלת, לשלוף את הידית, לשחרר את הברגים שמחברים את הרוזטות לדלת.
לאחר מכן, יש לחבר את הרוזטה, להשחיל את הידית החדשה, ולחזק אותה באמצעות בורג. במקרה שיש לכם דלת עץ, יש להימנע מחיזוק יתר של הידית, משום שההברגה עדינה יותר.
כדי לשמור על מצב הידית ולמנוע תקלות נוספות, כדאי לבדוק מדי פעם את ידיות דלתות הפנים בבית, ולחזק את הבורג המקשר. בכך, תמנעו מהידית לצאת ממקומה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה תעלה החלפת מנעול בדלת

המחיר: עלות החלפת מנעול היא 250-350 שקל.
מה כדאי לדעת: המחיר מתייחס להתקנת צילינדר סטנדרטי עבור דלת עץ רגילה. אם מדובר בדלת עץ בכניסה הראשית לבית, ישנה אפשרות להתקין מנעול נסתר, בכדי שלא לפגוע בעיצוב. גם כאן, לא כדאי להתפשר על מוצר שאינו מגיע באריזתו המקורית, ולדרוש אחריות בכתב מהמנעולן.
איך לשמור על המנעול? ראשית, אם המפתח לא נכנס למנעול בצורה חלקה, הימנעו מלשמן אותו בשמן בישול. פתרון הסבתא הזה גרוע במיוחד, ורק יגרום לשילוב שבין שמן ללכלוך ואבק להרוס את הקפיצים הפנימיים של הצילינדר.
כמו כן, הימנעו משכפול מפתח בחנות לא מקצועית, ועשו זאת רק בחנות המתמחה בשכפול מפתחות. כדי למנוע מצב של טריקות דלת חוזרות ונשנות שהורסות את המנעול וגורמות לבלאי מואץ שלו, כדאי להתקין מעצור דלת ליד הקיר, בחלקה האחורי של הדלת.

כמה תעלה החלפת ציר שבור בדלת

המחיר: עלות החלפת הציר היא 250-350 שקל.
מה כדאי לדעת: תקלה זו לרוב נגרמת כתוצאה ממשחק של ילדים שנתלים על ידית הדלת, עד שהיא נעקרת מהצירים. במקרה כזה, בעל המקצוע המתאים הוא מתקין דלתות. עליו להחזיר את הדיקט הנפרד מהדלת, ולהחליף את הציר. שימו לב, שאם זו דלת פלדה, ניתן להחליף את הציר, רק אם לא נגרם שבר למשקוף.
אם זו דלת ממ"ד, יש צורך להתאים את הציר לציר המקורי. כדי למנוע ביקור כפול, צלמו לבעל המקצוע את הדלת, בכדי שיגיע עם ציר חלופי תואם.
במקרה שנהרסו צירים בדלת זכוכית עם מסגרת אלומיניום, הרי שיש להתקין ציר מקורי וייעודי. גם במקרה כזה, אין טעם להזמין את בעל המקצוע לפני ששלחתם לו צילום של מצב הדלת הקיימת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה יעלה כיוון של צירי דלת חורקת

המחיר: עלות כיוון הדלת היא 300-500 שקל.
מה כדאי לדעת: יידרש כיוון של צירי הדלת, אם בעת פתיחה וסגירה של הדלת, היא נגררת על הרצפה ומשמיעה רעשי חריקה. לצורך העבודה, על בעל המקצוע להוציא את הדלת ממקומה, לכוון את הצירים לפי הצורך, ויחזיר אותה למקומה. שימו לב, שאם גם לאחר כיוון הצירים, הדלת עדיין חורקת, ייתכן שיהיה צורך לקצר אותה.
בדלתות עץ, לרוב יהיה צורך להוסיף דיסקיות שתפקידן להגביה את הדלת, משום שהצירים שלה לא מתכווננים.
עוד כתבות בנושא:

כמה יעלה קיצור דלת

המחיר: העלות היא 400-700 שקל לכל דלת. ייתכן מחיר זול יותר, במקרה שתידרשו לקצר כמות גדולה יותר של דלתות באותו הביקור. מחיר זה מתייחס לדלת עץ ולא לדלת פלדה או לדלת ממ"ד.
מה כדאי לדעת: כאמור, אם כיוון הצירים לא עוזר, או במקרה שבו ביצעתם הדבקת ריצוף או התקנת פרקט, יהיה צורך להתאים את גובה הדלת למצב החדש. אם מדובר בדלת פלדה, פעמים רבות ניתן יהיה לבצע כיוון צירים, מבלי לנסר אותה. אם זו דלת עץ, יהיה צורך לנסר את חלקה התחתון.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה תעלה החלפת צילינדר בדלת

המחיר: עלות החלפת צילינדר היא 250-350 שקל.
מה כדאי לדעת: המחיר מתייחס להתקנת צילינדר סטנדרטי לדלת עץ. שימו לב שכמות הצילינדרים בשוק עצומה, וכדאי לבדוק מראש מהו הצילינדר שהמנעולן מתכוון להתקין לכם, מראש. אל תפעלו מתוך לחץ, השוו מחירים, התעקשו שהמנעול שיוצג בפניכם יהיה סגור הרמטית באריזתו המקורית, ואל תתפשרו על פחות משנה אחריות.