אחרי מאבק של שנתיים מצד ועד עובדי משרד החוץ: ההסתדרות, הנהלת משרד החוץ ומשרד האוצר הגיעו להבנות על הסכם קיבוצי חדש בעלות של 45 מיליון שקל שייחתם בשבועות הקרובים לאחר סיום עבודת המטה, ויחול על יותר מ-1,200 עובדי המשרד בארץ ובחו"ל.
הסיכום הסופי התקבל במפגש שנערך בבית ההסתדרות במעמד שר החוץ אלי כהן, שמבחינתו מנקה שולחן לפני שהוא עוזב את המשרד, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, ובכירים נוספים מהגופים שקשורים להסכם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הפגישה בהסתדרות בסיומה הגיעו הצדדים להבנות
הפגישה בהסתדרות בסיומה הגיעו הצדדים להבנות
הפגישה בהסתדרות בסיומה הגיעו הצדדים להבנות
ההסכם הקיבוצי מסדיר את נושא תקני העובדים במשרד החוץ, לצד נוהל קידום עובדים, ויאפשר לגייס צוערים איכותיים לשירות החוץ, בין השאר, בזכות עדכון של טבלאות השכר, עם דגש על צמצום פערים לעובדים בעלי שכר נמוך. מסמך ההבנות החדש מתקן עיוותים בתנאי ההעסקה של עובדי המשרד, מתמרץ יציאה לשליחויות במדינות קשות שירות ובנציגויות בהן תנאי הביטחון האישי מאתגרים ומתגמל דיפלומטים על שליטה בשפות חיוניות. יתר על כן, לראשונה, הוכנס מודל לתמרוץ לימודי שפות, שיאפשר למשרד להכשיר דיפלומטיים לשליטה בשפות שונות, למשל: ערבית, רוסית, גרמנית וספרדית.
כמו כן, ההסכם כולל שיפור בשכר ובתנאי ההעסקה לעובדי משרד החוץ בחו"ל, ולבני משפחותיהם שעובדים בנציגויות ישראל ברחבי העולם. לאחר סיום עבודת המטה, ייחתם ההסכם בין הצדדים.
שר החוץ, אלי כהן: "לאחר שנים של הזנחה של משרד החוץ, הצלחנו להביא בשורה לעובדי המשרד ולאזרחי המדינה. ההסכם החדש יאפשר למשרד החוץ להמשיך ולבצע את המשימות החיוניות לביטחון המדינה ולקדם את יחסי החוץ של ישראל".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "היום ברור מתמיד שחייבים לדאוג לחיזוק שירות החוץ, ולכן אנחנו שמים קץ לסכסוך בעבודה משותפת של הסתדרות עובדי המדינה עם משרדי החוץ והאוצר, יחד עם הוועד. נמשיך לחזק את המגזר הציבורי שחיוני למען כל אזרחי מדינת ישראל".
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "כפי שסגרנו הסכמי שכר עם הגופים הגדולים במשק, דאגנו גם לעובדי משרד החוץ. המדיניות שלי היא להשיג הסכמים שייטיבו עם העובדים ועם כלכלת ישראל. כך פעלנו וכך נפעל הלאה".
מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "אנחנו מחויבים לעובדים ולמדינת ישראל כאחד. בימים קשים אלה שעוברים על מדינת ישראל חובתנו לפעול לחיזוק שירות החוץ ולהבטיח את עתידו. רק משרד החוץ מקצועי וחזק יוכל להבטיח למדינת ישראל ניצחון בזירה המדינית".