חברת אפל תשלם 490 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית.
ענקית הטכנולוגיה הואשמה בהונאת בעלי מניות, לאחר שנטען כי המנכ"ל טים קוק הסתיר את הירידה בביקוש לאייפונים בסין. באתר CNBC דיווחו כי אתמול (ו') הוגשה טיוטת ההסדר לבית המשפט המחוזי באוקלנד, קליפורניה, שם הוא ממתין לאישור השופטת איבון גונזלס רוג'רס.
1 צפייה בגלריה
טים קוק בהשקת אייפון 15
טים קוק בהשקת אייפון 15
המנכ"ל טים קוק
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)

התביעה התבססה על ההצהרה של אפל מ-2 בינואר 2019, אז הפתיעה את המשקיעים כשחשפה כי היא מורידה את תחזית ההכנסות הרבעונית ב-9 מיליארד דולר, בשל המתיחות במסחר בין ארה"ב וסין. ההצהרה הזו הייתה מנוגדת לדברים קודמים שאמר קוק לאנליסטים רק חודשיים קודם לכן ב-1 בנובמבר, 2018 כשהודה שאפל אמנם מתמודדת עם קשיים בשווקים כמו ברזיל, הודו, רוסיה וטורקיה בשל היחלשות המטבעות המקומיים, אך הדגיש כי "לא הייתי שם את סין בקטגוריה הזו". עם זאת, מספר ימים לאחר מכן הודיעה אפל לספקים לצמצם את הייצור.
זו הייתה הפעם הראשונה שבה אפל הורידה את תחזית ההכנסות מאז השקת האייפון ב-2007. מניית החברה נפלה ב-10% ביום למחרת, ונמחקו 74 מיליארד דולר משווי השוק של החברה.
מטעם אפל ועורכי דינה לא התקבלה תגובה לדיווח.
על פי פרטי ההסדר, אפל לא תודה באשמה, אך תשלם את הפיצויים כדי להימנע מ"הסחות הדעת כתוצאה מניהול משפט". שון ויליאמס, עורך הדין שייצג את התובעים, כינה את ההסדר "תוצאה יוצאת מהכלל" עבור התובעים, הכוללים את בעלי המניות שרכשו מניות בחודשיים שבין דבריו של קוק והורדת התחזית.
אפל דיווחה בשנה הפיסקאלית האחרונה על רווח נקי של 97 מיליארד דולר, כך שהסכום שתשלם מקביל לרווחים שהיא מייצרת בפחות מיומיים.