לקוחה של טרה שנוהגת לקנות גבינות גילתה לאכזבתה שהמחלבה הוסיפה עוד נתרן לגבינה, מה שהפך אותה למסומנת בסימון כפול: שומן רווי בכמות גדולה ונתרן בכמות גבוהה.
"כבר זמן מה שראיתי שישנה מדבקה על האריזה: 'בקרוב באריזה חדשה'", היא מספרת. "חשבתי שמדובר בשינוי אריזה בלבד. כשקניתי השבוע את הגבינה ראיתי שהיא כבר נמכרת באריזתה החדשה. בבית גיליתי שנוסף לה סימון אדום של נתרן בכמות גבוהה. מייד שמתי לב, בשל נטייה ללחץ דם גבוה שאני סובלת ממנה. לא שמרתי את האריזה הישנה אז אין לי מושג כמה נתרן הוסיפו".
כיוון שהאריזה הוחלפה לא מזמן, מצאנו בסופר את שתי האריזות. ואכן על גבי האריזה הוותיקה הודבקה מדבקה: "בקרוב באריזה חדשה", כשלא ניתנה אזהרה לגבי שינוי ברשימת הערכים התזונתיים. גם על גבי האריזה החדשה לא נכתבה הודעה כדוגמת: שימו לב חל שינוי בערכים התזונתיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
שינוי הערכים התזונתיים באריזה החדשה
שינוי הערכים התזונתיים באריזה החדשה
האריזה הקודמת והאריזה החדשה של מוצרלה טרה
2 צפייה בגלריה
האריזה הקודמת והאריזה החדשה של מוצרלה טרה
האריזה הקודמת והאריזה החדשה של מוצרלה טרה
שינוי הערכים התזונתיים באריזה החדשה
כמות הנתרן בגבינה של טרה אכן עלתה מ-400 מ"ג ל-100 גרם - כמות שלא מחייבת סימון, ל-500 מ"ג ל-100 גרם, כמות שמחייבת מדבקה אדומה. עקב כך "הרוויחה" הגבינה הזאת שני סימונים אדומים. גם כמות השומן ל-100 גרם עלתה מ-22% ל-23%. זאת גבינה ללא פחמימות, אך בגרסה החדשה שלה כמות החלבונים משום מה ירדה ב-8%, מ-24.5 גרם ל-22.5 גרם. כמות חומצות השומן הרוויות במוצר עלתה מ-13 גרם ל-14 גרם וכמות הכולסטרול עלתה ל-69 מ"ג מ-66 מ"ג, כשהשינוי החיובי היחיד הוא שכמות הסידן עלתה מ-550 מ"ג ל-620 מ"ג.
לשם השוואה, גבינת מוצרלה של תנובה לא מסומנת בסימון תכולת נתרן גבוהה. יש בה 370 מ"ג נתרן, אם כי יש בה 21 גרם חלבון בלבד ל-100 גרם. מוצרלה פרסקה של גד מכילה 250 מ"ג נתרן בלבד וגם היא לא מסומנת. גם גליל מוצרלה של גד לא מסומן והוא מכיל 400 מ"ג נתרן ל-100 גרם. לעומת זאת אריזת פרוסות מוצרלה של גד כן מסומנת בשני סימונים אדומים שכן היא מכילה 500 מ"ג נתרן.
בטרה אישרו את שינוי האריזה.