באיחור ניכר: משרד התקשורת פועל לחייב את חברות הסלולר להפעיל שירות sim וירטואלי (eSIM) בחודשים הקרובים. מדובר בשירות שמייתר את כרטיס הסים הפיזי וקיים בדגמי הסלולר מהשנים האחרונות, אך עדיין לא הופעל בישראל. חברות הסלולר חוששות ובצדק: התוצאה תהיה מבול של התניידויות בין החברות, בשל קלות הניוד.
כיום, ישראלים משמשים בשירות הזה, שמאפשר הפעלת סים במכשיר כמו קובץ, ללא הכנסת כרטיס, כשהם טסים לחו"ל. יש חברות ישראליות בינלאומיות וישראליות שמציעות את השירות, שבעצם מאפשר פתיחת קווים נוספים על אותו מכשיר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סמארטפון עם eSIM
סמארטפון עם eSIM
סמארטפון עם eSIM
(צילום: shutterstock)
חברות הסלולר גובות על סים 39-29 שקל, ולעיתים גובות דמי מעבר בסכומים דומים או גבוהים מאלה. הן יפסידו הכנסה (אלא אם יגבו דמי מעבר על סים וירטואלי) וייתכן שיש להן גם מלאי סימים שהן רוצות לסיים. סים וירטואלי מקל על מעבר בין חברות כי הוא לא מצריך מהצרכן לחכות לכרטיס שיגיע בדואר או ללכת לנקודת שירות כדי להוציא ולהכניס כרטיס למכשיר.
ממשרד התקשורת נמסר כי מנכ"לית המשרד עו"ד עינבל משש חתמה היום (ראשון) על מכתב שנשלח לחברות הסלולר בו הן נדרשו לפרט על מוכנותן להפעלת שירות eSIM בישראל. כן נמסר כי "במהלך המלחמה התקבלו פניות ממפונים וחיילי מילואים שסבלו ממחסור בקליטה סלולרית מכיוון שהחברה שבה היו מנויים לא סיפקה שירות מיטבי באזור בו שהו. שימוש ב-eSIM יאפשר מעבר קל ומהיר בין חברות במקרים כאלו וקבלת שירות מחברה שמספקת שירות באזור זה. שירות eSIM קיים ברוב מכשירי הסלולר ומתאפשר ברוב המדינות המפותחות. דרישה זו מחברות הסלולר הינה צעד נוסף ביישום מדיניות שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי. בכוונת המשרד לפעול לשם חיוב מתן השירות על ידי החברות בחודשים הקרובים. במכתב, החברות נדרשו לפרט האם קיימים חסמים כלכליים, שירותיים או הנדסיים, לאספקת השירות במועד שנקב המשרד".