פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי הגיעה להסדר טיעון עם חברת יורוקום אחזקות, המצויה בפירוק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי ההסדר, החברה תודה בעובדות כתב אישום שהוגש נגדה בתיק "בזק-ני"ע", וכן באישומי פרשת "4000" שבגינה זומנה לשימוע. היא תשלם קנס בסך 400 אלף שקלים שישולם בתוך שנה מתוך נכסים שימומשו.
1 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' בעדות בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
ההסדר לא צפוי להשפיע על משפט נתניהו שכן מדובר בחברה בפירוק שנציגיה יישות משפטית אחרת משאול אלוביץ' והעובדה שהודו לא צפוייה להשפיע ראייתית בתיקי נתניהו, על מי מהנאשמים.
על פי כתב האישום שהוגש נגד החברה בתיק "בזק-ני"ע", בין 2013 ל-2017 היה שאול אלוביץ' בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון של חברת יורוקום אחזקות 1979 בע"מ, שהחזיקה קבוצת חברות שעיקר עיסוקן בתחום התקשורת. באמצעות יורוקום, החזיק אלוביץ' בשליטה בקבוצת בזק ובכלל זאת בחברת וואלה תקשורת שהפעילה את אתר החדשות וואלה. אלוביץ' כיהן כיו"ר דירקטוריון בזק וכיו"ר דירקטוריון וואלה. כן היה בעל שליטה בחברת חלל תקשורת וכיהן כדירקטור בחברה.
כתב האישום מייחס ליורוקום אחזקות עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת מרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך בהתייחס לשתי פרשות, המנויות בכתב האישום נגד שאול אלוביץ ואחרים בתיק "בזק-ני"ע": מרמה ביחס לתשלום התמורה עבור רכישת מניות חברת יס על ידי בזק ומרמה ביחס להתנהלות הוועדות הבלתי תלויות שהוקמו בבזק לצורך בחינת עסקאות של החברה שלבעל השליטה אלוביץ' היה עניין אישי בהן - עסקת בזק-יס ועסקת יס-חלל.
על פי כתב האישום, אחריותה הפלילית של יורוקום אחזקות נובעת ממעשיו וממחשבתו הפלילית של אלוביץ', שהיה נושא משרה בה.
בנוסף, כתב האישום מייחס ליורוקום אחזקות עבירות של מתן שוחד והלבנת הון בפרשת "4000", מכוח פעולותיו ומחשבתו הפלילית של שאול אלוביץ', שהיה נושא משרה בה.
כזכור, אלוביץ' מואשם בכך שנתן שוחד לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, באמצעות היענות חריגה באתר וואלה לדרישות סיקור של נתניהו ושל בני משפחתו, בתמורה לפעולות שלטוניות שהיטיבו עם עסקיו של אלוביץ' ועם חברת בזק.
תיק "בזק" מנוהל על ידי עורכי הדין אמיר טבנקין, ניצן וולקן, סתיו גינת והדס נאמן ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.
עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', מסר בתגובה להודעת הפרקליטות כי "מדובר במהלך תכסיסני, חסר משמעות משפטית, שנועד להשיג הישג 'תודעתי ומוראלי' בקרב הציבור ולהשפיע בכך בעקיפין ובצורה פסולה על בית המשפט. חברת יורוקום אחזקות היא חברה בפירוק. קליפה ריקה. היא לא נאשמת בתיק 4000 אשר מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים.
"אוי לנו שככה מתנהלת המאשימה במצוקתה נוכח כשלונה מלהוכיח בבית המשפט את טענותיה בהליך סדור והוגן. מר אלוביץ' כופר באופן מוחלט בכל הטענות נגדו, וממילא לא הסמיך אף אחד להודות בדבר מכוח 'פעולותיו ומחשבותיו'".