עבודות הבית והטיפול בילדים, מטלות שעדיין מבוצעות ברובן על ידי נשים, מתוכננים להצטרף לנתונים מהם מחשבים את מדד המחירים לצרכן בארה"ב. בסוכנות בלומברג דיווחו כי הנתונים הללו על עבודות הבית יכללו בסקר שמספק מידע חיוני לקביעת מדד המחירים.
על פי דוח שפרסם משרד העבודה האמריקני, נשים מספקות קרוב ל-80% מהשירותים במשקי הבית שחיוניים לשמירה על רמות ההוצאות ואיכות החיים, כמו טיפול בילדים ותיקונים קלים בבית. לפיכך במשרד העבודה מתכננים לשלב את הממצאים מהסקר בעניין במאגר נתוני הצריכה, מהם מבססים את מדד המחירים לצרכן, שהוא אחראי גם לפרסומו.
1 צפייה בגלריה
על פי דוח שפרסם משרד העבודה האמריקני, נשים מספקות קרוב ל-80% מהשירותים במשקי הבית
על פי דוח שפרסם משרד העבודה האמריקני, נשים מספקות קרוב ל-80% מהשירותים במשקי הבית
על פי דוח שפרסם משרד העבודה האמריקני, נשים מספקות קרוב ל-80% מהשירותים במשקי הבית
(צילום: shutterstock)
התפקיד המשמעותי של הייצור הביתי בצריכה הפך לבולט במיוחד בתקופה המגפה. לפיכך, במשרד העבודה פנו למכון מחקר הכלכלה לוי (Levy Economics Institute ) בבארד קולג' כדי שיפתח מדד שיאפשר את חישוב הייצור הביתי. "מחברי הדוח מקווים שהמאמצים שלהם יתרמו לבדיקה מעמיקה יותר של הייצור בבית ויסייעו לקביעת קווי מדיניות שיפחיתו את אי השוויון המגדרי ואי השוויון הכלכלי", נמסר בהצהרה מטעם המכון.
הכוונה בייצור ביתי מתייחסת לפעילויות כמו בישול, ניקוי, שמירה על ילדים ואפילו טיפול בקשישים, שלפי הטענות תורמות גם כן לצריכה, ומכאן הטענה היא שיש "לכלול מאפיינים מסוימים של הערך המוניטארי שלהם במדד הנרחב של צריכה". הייחוד הוא שלא מדובר בסחורות או שירותים הנרכשים עבור כסף, אך בכל זאת אלו שירותים המוגדרים כמהותיים לשמירה על איכות חיים. לפי ההערכות שפרסמו בדו"ח של מכון לוי, הייצור הביתי מייצג קצת פחות משני שלישים מההגדרה הסטנדרטית של הוצאות צריכה, כך שיש לו תפקיד משמעותי בעיצוב הצריכה הפרטית.
במשרד העבודה יבחנו את המתודולוגיה המוצעת לאורך השנה הפיסקלית, והכוונה היא להוסיף את המדד ב-2025.