בעקבות הפרסום ב-ynet, הודיעה היום (רביעי) ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין כי בוטל התנאי ליבוא עובדים זרים לתעשייה רק מארצות עשירות שהתוצר הגולמי שלהם לנפש גבוה מזה של הישראלי, שהוא מהגבוהים בעולם.
במכתב ששלחה היום ענבל משש, ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין, לחברות תעשייה, נכתב "כי לנוכח המצב הבטחוני ולאור הצורך החשוב למלא את המחסור המיידי בידיים עובדות בתעשייה, החליט מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה לאשר לפנים משורת הדין הבאת עובדים זרים בענף התעשייה ממדינות בעלות תמ"ג לנפש נמוך מזה של ישראל, לקבוצה ד' בלבד - עובידם בלתי מקצועיים (עובדי יצור)".
1 צפייה בגלריה
עובדים זרים מסין לענף הבנייה בנתב"ג
עובדים זרים מסין לענף הבנייה בנתב"ג
עובדים זרים מסין לענף הבנייה בנתב"ג

התנאים כפי שנכתבו במכתב: "העובדים הזרים יכנסו לישראל במהלך תקופה שלא תעלה על 60 יום מיום ההודעה. מנכ"ל המפעל יצהיר כי בדק והעובדים לא נדרשים לשלם עמלה או תשלום בקשר לגיוסם או הגעתם לישראל. העובדים יגיעו ממדינות המאושרות על ידי הרשות לאחר שיקולים ביטחוניים ושיקולים בעניין סחר בבני אדם".
כזכור, חסרים בתעשייה כ-20 אלף עובדים. לאחרונה שלח נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, מכתב לשר הכלכלה ניר ברקת, לפיו התעשייה זקוקה באופן מיידי ל-20 אלף עובדים זרים כדי לשמור על חוסן לאומי ותפקוד התעשייה.
במשך שנים טען משרד האוצר כי עובדים זרים תופסים את מקומם של עובדים ישראלים, למרות שישראלים ובעיקר צעירים לא ששים לעבוד בקווי ייצור. ההחלטה על המכסה ליבוא 3,000 עובדים זרים התקבלה עוד טרם המלחמה, ועדיין לא מומשה, וכעת פועלים בהתאחדות לקידום החלטת ממשלה חדשה ליבוא מכסה נוספת של עובדים זרים.