כ-11,000 בעלי עסקים הגישו עד הבוקר (שני) בקשות לקבל את הסיוע שהבטיחה הממשלה לנפגעי זן האומיקרון, זאת לאחר שהאפשרות להגשת בקשות נפתחה לפני כשבוע.
מנתונים שנמסרו מרשות המסים לבקשת ynet עולה כי 7,000 עסקים בהיקף מחזורים של עד 300 אלף שקל הגישו בקשות סיוע עד כה, בסכום מצטבר של כ-40 מיליון שקל. עוד 4,000 עסקים במחזורים שנתיים של מעל 300 אלף שקל הגישו בקשות בהיקף גבוה של 140 מיליון שקל. נזכיר כי המדינה הקצתה בסך הכל מיליארד שקלים לצורך הפיצוי של בעלי העסקים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קניון הזהב ריק עקב הנחיות משרד הבריאות
קניון הזהב ריק עקב הנחיות משרד הבריאות
קניון הזהב ריק במהלך הקורונה
(צילום: נדב אבס)
העסקים הקטנים יתחילו לקבל את הכספים כבר השבוע, לאחר אישור רשות המסים. בקשות העסקים הגדולים יבדקו בשבועות הקרובים והם יקבלו את הפיצוי שיימצא כי מגיע להם תוך 100 יום מאישור החוק בכנסת ב-30 ביוני.
אחרי עיכוב של חצי שנה, המדינה תשלם את המענקים על חודשים ינואר-פברואר (במהלכם סבלה ישראל מזן האומיקרון) לעסקים שמחזורם ירד לפחות ב-25%.
המענק עבר בחקיקה, ואושר ביום פיזור הכנסת אחרי שינויים שהחוק עבר בכנסת - הפחתת שיעור הנזק המאפשר סיוע מ-35% ל-25% והגדלת מחזור העסקים הזכאי מ-60 ל-80 מיליון שקל.
במסגרת זו יוכלו להגיש בקשה לקבלת מענק עסקים קטנים ובינוניים, לרבות מלכ"רים בעלי מחזור שנתי של 18 אלף שקל ועד 80 מיליון שקל בשנה, שכאמור, חלה ירידה של לפחות 25% ביחס לתקופות הבסיס המקבילות (2019 או תקופה מאוחרת יותר לעסקים חדשים).
לצורך עמידה בתנאי הזכאות וחישוב המענק, על העסקים להגיש את כל הדוחות התקופתיים למע"מ, והדוחות השנתיים למס הכנסה, הנדרשים לצורך חישוב המענק.
עוסק יחיד, שמחזור עסקו בשנת הבסיס היה עד 300 אלף שקל יגיש בעצמו את הבקשה באזור האישי שלו באתר רשות המסים. יתר בעלי העסקים יכולים להגיש את הבקשה בעצמם או על ידי מייצג מטעמם. במקרה זה, אם הבקשה הוגשה בהתאם להנחיות, זמן הטיפול בבקשות עוסקים אלו הוא, כאמור, עד 100 ימים. במקרה זה, אם התביעה הוגשה במועד, אך נדרשו הבהרות או השלמות לגביה, תועבר לעוסק מקדמה של עד 60% מהסכום לו זכאי העסק בהתאם לשיקול דעת המנהל, עד להשלמת הטיפול בבקשה. עם השלמת הטיפול תשולם יתרת המענק לחשבון הבנק המצוין בטופס, לאחר שנוכתה ממנה המקדמה ששולמה. העוסקים, יקבלו מידע על כל פעולה שתתבצע במהלך הטיפול בבקשה באמצעות הודעת טקסט ודואר אלקטרוני.