אלביט מערכות זכתה בחוזה ראשון על פני תקופה של שש שנים בסך 53 מיליון דולר לאספקת מערכת מרגמה צריחית בלתי מאוישת 120 מ"מ, בעלת מנגנון רתיעה. במסגרת החוזה, המרגמות יותקנו על נגמשי Pandur 6X6 של לקוח אירופי.
יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה: "אנחנו גאים לקבל הזמנה ראשונה מלקוח בינלאומי מוביל עבור מערכת המרגמה הצריחית האוטומטית המתקדמת שלנו, ה-Crossbow. יכולת הירי של הפצמ"ר המדויק מאששת את מחויבותנו לפיתוח ואספקה של מערכות יבשתיות חדשניות ומתקדמות המספקות פתרונות לצרכים המתפתחים של שדה הקרב המודרני".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מרגמה צריחית
מרגמה צריחית
מרגמה צריחית
(צילום: יח"צ אלביט מערכות)
היתרון במרגמה החדשה היא השרידות הגבוהה וההגנה שהיא מספקת לצוות המתפעל. אם עד היום החייל נדרש לקחת את הפצצה להשחיל אותה פיזית לחלק העליון של הקנה ולשגר, פעולה שחשפה אותו לאש לאויב, המרגמה החדשה כיום היא אוטומטית, הפצמ"רים מונחים בתוך מחסנית והמרגמה יודעת לטעון לבדה את הפצמ"ר כשהחייל מוגן בתוך הכלי או כל פלטפורמה אחרת שבה הוא נמצא.
למרגמה יכולת סגירת אש מהירה, וביכולתה לירות את הפצמ"ר הראשון בפחות מ-30 שניות. למערכת קצב מקסימלי של 10 פצמ"רים לדקה, עם קצב ממוצע של שישה פגזים לדקה. יש במערכת שילוב יכולות פצמ"ר מדויק מונחה עם קצב אש אוטומטי גבוה. במגוון סוגי תחמושת 120 מ"מ מאושרי נאט"ו, כולל את המרגמה המונחית "עוקץ פלדה", שמספקת טווח יעיל של עד 10 ק"מ. לא נדרשת טעינת אינדקס לצריח ה-Crossbow, שמציע יכולות של 360 מעלות.
בנוסף, המרגמה ניתנת להטענה במגוון פצמ"רים עם יכולות שונות - מפצצת תאורה ועד פצמ"ר מדויק מסוג עוקץ פלדה (פצצה מונחת) מתוצרת אלביט, שנעשה בו לראשונה שימוש במהלך מלחמת חרבות ברזל.
מערכת ה- Crossbow הוצגה לראשונה בתערוכת DSEI שנערכה בלונדון בשנת 2023, וכאמור, זאת ההזמנה הראשונה שהתקבלה עבורה.