מנהלת בשירות התעסוקה ברהט נעצרה בחשד להונאה בכספי מדינה של למעלה מ-100 אלף שקל. לפי החשד, המנהלת נהגה לכאורה להזין באופן פיקטיבי במערכות, זכאות לגמלה כספית לעשרות דורשי עבודה מהחברה הערבית (חלקם בני משפחה), ובכך אפשרה לאותם דורשי עבודה ומקבלי הבטחת הכנסה, לקבל במרמה עשרות אלפי שקלים מכספי המדינה מבלי שהתייצבו כפי שנידרש על ידי נהלי הביטוח הלאומי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לפי המשטרה, במהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה בנושא ביחידת ההונאה מחוז דרום, ביחד עם אגף החקירות של הביטוח הלאומי, שהעלתה כי החשודה פעלה לכאורה בשיטתיות במשך תקופה ארוכה וקיבלה שוחד כספי בעד ביצוע הדיווח הכוזב במערכות, תוך ניצול מעמדה ותפקידה במשרד.
1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(צילום: באדיבות שירות התעסוקה)
הבוקר (שלישי) פשטו חוקרי יחידת ההונאה במחוז דרום על משרדה של החשודה, בחשד לקבלת שוחד, מרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות עפ"י פקודת הביטוח הלאומי וביצוע חיפוש במהלכו נתפסו מסמכים שונים.
משירות התעסוקה נמסר בתגובה למעצר כי הם היו אלה שהעבירו את המידע לגבי המנהלת: "שירות התעסוקה מברך על עבודתה היעילה של משטרת ישראל, אשר התייחסה במלוא הרצינות למידע שהעביר שירות התעסוקה בדבר אינדיקציה מעוררת חשד שעלתה בפעילותה של עובדת בלשכת רהט. לפני זמן קצר הודיעה משטרת ישראל על דבר מעצרה של עובדת הלשכה, זאת בעקבות חקירה סמויה וממושכת שהחלה בעקבות המידע שהעביר שירות התעסוקה. שירות התעסוקה מגנה בחריפות כל עבירה על טוהר המידות, וכפי שעשינו במקרה זה נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע ולמגר תופעות כאלה גם בעתיד".