שטראוס דיווחה היום (שני) לבורסה את תנאי שכרו של המנכ"ל החדש שלה, שי באב"ד, שישתכר כ-6.8 מיליון שקל בשנה, כולל אופציות ומענקים. לשם השוואה, בשנת 2021 עלות שכרו של המנכ"ל היוצא, גיורא בר דעה, הסתכמה ב-7.1 מיליון שקל.
לפי הדוח, עלות שכרו השנתי תגיע ל-2.5 מיליון שקלים (כ-200 אלף שקלים בחודש). בנוסף, יקבל באב"ד 487,000 אופציות במחיר מימוש של 89.93 שקל ליחידה, 5% בלבד מעל מחירה הממוצע של המניה בחודש שעבר, שמגלמות שווי של 3 מיליון שקל. הוא יוכל לממש אותן בשתי פעימות – הראשונה בעוד שנתיים והשנייה בעוד שלוש שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שי באב"ד
שי באב"ד
שי באב"ד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בנוסף יהיה זכאי למענק בגובה 1.35 מיליון שקל על עמידה ביעדים: שיפור רווחיות, התייעלות בהוצאות וכו'. כמו כן יהיה זכאי לתקופת הסתגלות של חצי שנה, למעט במקרה שיחליט על סיום תפקידו לאחר פחות משנתיים מהמינוי. יש לציין כי בתקופת עבודתו כמנכ"ל משרד האוצר, שכרו עמד על כ-42 אלף שקל לחודש.
מאז שפרש מהאוצר ועד מינויו לתפקיד החדש בשטראוס, הפסיק באב"ד לכהן כחצי שנה כמנכ"ל קבוצת אלון הריבוע הכחול, שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, ומנהל עסקים באקסטרה, החברה הפרטית של בן שמה. לפי הדיווח של הריבוע הכחול בזמנו, שכרו החודשי של באב"ד עבור 80% משרה עמד על 165 אלף שקלים לחודש, פלוס מע"מ. כמו כן, היה זכאי בהתאם לתוצאות למענק שנתי בגובה 12 משכורות, כך שהעלות הכוללת של שכרו לשנה מהריבוע הכחול עמדה על כ-4 מיליון שקלים. באב"ד יכנס לתפקידו בשטראוס בתחילת חודש דצמבר.
מניית שטראוס נמצאת בירידה (מתחילת השנה רשמה ירידה של 7.5%) בעקבות פרשת הסלמונלה. המפעל בנוף הגליל שהושבת לחצי שנה, חזר לאחרונה לפעולה. הפרשייה עצמה גרמה לירידה של 58% ברווח הנקי של שטראוס ברבעון השני של 2022, וסך הכל לנזק של כ-300 מיליון שקל לרווחיה. כעת, סביר שבאב"ד ייהנה מהתאוששות הצפויה במכירות החברה ובמחיר המניה.

תמך בבעלי ההון בתקופתו באוצר

כזכור, בסוף אוקטובר הודיע דירקטוריון שטראוס על מינוי באב"ד למנכ"ל הקבוצה, אחרי שאישר את המלצת ועדת האיתור."באב"ד, שכיהן בשנים האחרונות במגוון תפקידים בכירים במגזר הציבורי והפרטי, מביא עמו לתפקיד ניסיון רב המשלב ראייה עסקית מקומית ובינלאומית, עם הבנה עמוקה וניסיון רב בגיבוש תהליכי רגולציה ויישום רפורמות בתחומים רבים", נמסר משטראוס.
עוד לפני חמש שנותיו כמנכ"ל האוצר, בין השנים 2013-2014 כיהן באב"ד כמנכ"ל הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה, ובשנים 2005-2012 ביצע מגוון רחב של תפקידי ניהול בכירים - מקומיים ובינלאומיים - בחברת צים. בין היתר שימש כמנכ"ל צים ישראל והמזרח הקרוב, וכן כראש אגף התקציבים והכלכלה של חברת צים.
בכהונתו באוצר התבטא באב"ד לא פעם בעד בעלי ההון שהושפעו מהחלטות הממשלה, ביניהם עפרה שטראוס, ואמר בין השאר כי "אם כללי המשחק לא טובים, אז האצבע המאשימה צריכה להיות על הרגולטורים ועל הפוליטיקאים, ולא על בעלי ההון - קל להפנות אצבע מאשימה על תשובה, שטראוס או דנקנר, אבל הם אלה שמייצרים מקומות עבודה ומייצרים צמיחה".