סיבוב הפרסה של רשות המיסים: רשות המיסים הודיעה הערב (ג') כי לאחר בדיקה נוספת ב-5,170 מקרים בהם נשללה אמש הזכאות למענקים לעצמאים בפעימה הראשונה והשנייה, עקב עדכון דו"חות ותיקוני שומות, יושב המצב לקדמותו ושלילת הזכאות שעמדה על היקף של 22 מיליון שקל, תבוטל. ב-1,343 מקרים השלילה תישאר על כנה. אך, כפי שהודיעה הרשות, היא לא תפעל בשלב זה לגביית המענק ששולם ביתר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד מפרטים ברשות כי נמצאו 14,477 מקרים בהם הוכרו עצמאים כזכאים חדשים למענק, או שהוגדל סכום המענק ששולם להם. סך הכל שולם במסגרת הבדיקה כעת סכום נוסף של 40 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
מחאת העצמאים
ברשות מציינים כי שלילת המענק שבוטלה כעת נבעה בין היתר, מבדיקת נתוני הדיווח למע"מ (שבשונה ממס הכנסה המדווח בסופו של דבר שנתית מדובר בנתונים עדכניים -דו חודשיים עבור אותם עסקים). כך שבכל המקרים בהם דווחה הכנסה מעסק לשנת 2018 ולא נמצא לגביהם דיווח מקביל למע"מ, בוצעה שלילת זכאות. לאחר בחינה של קריטריונים נוספים, הוחלט להשיב את המצב לקדמותו.
במקרים הנוספים בהם השלילה לא בוטלה נמצא כי אותם עצמאים שקיבלו מענקים אינם זכאים על פי הקריטריונים לזכאות. שווי המענקים במקרים אלו עומד על 5 מיליון שקל.
ברשות מציינים כי במקרים רבים ישנה חפיפה בין הזכאים לפעימה הראשונה והשנייה ולכן מספר המקרים שנשללו אינו מייצג את מספר העצמאים בפועל.