לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה לאחרונה בקשה לאישור הסדר פשרה במסגרת תובענה ייצוגית אשר על פיו סלקום הסכימה להעניק פיצוי והטבות לזכאים בסך כולל של כ-23 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
עניינה של בקשת האישור לתביעה ייצוגית, שהוגשה בדצמבר 2017, בטענה כי סלקום חייבה בעבר חלק ממנויה בגין חבילות גלישה נוספות בנפח GB1, כל אחת בעלות שנעה בין 5 ל-7 שקלים לחבילת המשך, באופן אוטומטי לאחר מיצוי חבילת הגלישה הסלולרית המקורית, ובהיעדר הסכמה מפורשת מצד אותם מנויים.
1 צפייה בגלריה
משרדי סלקום
משרדי סלקום
משרדי סלקום
(צילום: אוראל כהן)

כמו כן נטען כי הדיווח על היקף ניצול החבילה הבסיסית, שאותו מחויבת סלקום לשלוח באמצעות מסרונים, לוקה בכשלים ואינו מועבר בצורה סדירה.
מנגד סלקום חלקה על טענות המבקשת, כאשר לצד האמור, הכירה בתקלה מקומית במסגרת שדרוג מערכות לחלק ממנויי סלקום בין יולי 2017 לדצמבר 2018, בגינה לא נשלחו הודעות לחלק מהמנויים.
הצדדים הגיעו להסדר פשרה, שטרם אושר בבית המשפט. זאת, מבלי שמי מהם מודה בטענות הצד האחר. חברי הקבוצה הוגדרו בהסדר הפשרה כ"לקוחות סלקום, שהוגדרו במערכותיה ככאלה שנתנו הסכמתם להרחבת חבילת הגלישה הבסיסית, אשר סלקום גבתה מהם תוספת תשלום בגין הרחבת חבילת הגלישה ושלא קיבלו מסרונים הנוגעים להיקף מימוש חבילת הגלישה הבסיסית ו/או שלא קיבלו מסרונים הנוגעים להיקף מימוש חבילות ההמשך".
הסדר הפשרה מתייחס לשתי קבוצות מובחנות מתוך חברי הקבוצה. ביחס לחברי קבוצת התקלה, יינתן פיצוי בסך 2.5 מיליון שקל כולל מע"מ במזומן בדרך של זיכוי החשבון החודשי שלהם בסלקום. לאלו מהם שאינם מנויי סלקום, הפיצוי יינתן כתשלום באמצעות אפליקציית ביט.
ביחס לשאר לקוחות סלקום הפרטיים תינתן הטבה בשווי שלא יפחת מ-20.5 מיליון שקל, שתינתן באופן הבא: אלו מהם אשר אינם מנויים לשירות "רשת בטוחה", יוכלו לבחור באחת מבין שתי אפשרויות מוצעות: שובר זיכוי כספי בסך 30 שקל לרכישת מוצרים או ציוד ברשת חנויות דינמיקה או שירות הגנה רשתי לנייד ("רשת בטוחה") למשך 4.5 חודשים - שירות שנמכר לצרכן היום במחיר של 5.9 שקלים לחודש.
את המבקשת מייצג עו"ד אבי רוקח. את סלקום מייצגים עוה"ד דרור ורסנו ויונתן גרינשטיין ממשרד ארנון, תדמור-לוי.