מחסור באטריות דקות של אסם מעציב את חובבי הקוגל ומרק העוף: מדובר באטריות רגילות (ללא ביצים) שמכילות קמח חיטה ותמצית כורכום, זה הכל, ולמרות זאת הן נמכרות במחיר שנחשב לגבוה יחסית למתחרים: 10.5-5.9 שקלים ל-400 גרם.
צרכן אדוק של המוצר (לטענתו), כתב בטוויטר: "איך אף אחד לא מדבר על משבר האטריות של אסם? כבר כמעט חצי שנה שאין אטריות דקות בשום מקום ולא ניתן להכין קוגל ראוי. ניסיונות לביצוע באטריות דקות של חברות אחרות, כשלו. ואטריות דקיקות או רחבות לא מתאימים לקוגל טוב. הלב היהודי שלי מתפקע מעצבים ללא שום מענה מגורם אחראי". בתגובה לגולש שהמליץ לו על המותג "אטריות סבתא" של שיבולים, כתב: "ניסיתי הכל, זה כמו סמים, הרגילו אותנו להכי טוב ואז העלימו מהשוק".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אטריות דקות של אסם
אטריות דקות של אסם
אטריות דקות של אסם
גם סב שמבשל לנכדיו מרק עוף מתלונן: "האטריות האלה נעלמו מהמדפים. גם הרחבות כמעט לא בנמצא. בינתיים אני משתמש באטריות דקיקות, אך הדקות הן הכי מתאימות למרק עוף".
מוטי כהן, בעל בית העסק "עונג שבת", שמוכר קוגל ירושלמי בגבעת שאול בירושלים (מאכל שבני עדות אשכנז נוהגים להגיש אחרי קידוש בבית הכנסת בשבת) לא שמע על המחסור, אם כי הוא מעריך את היבשושיות של המוצר של אסם.
"לפי דעתי אסם זה מספר אחת באטריות לקוגל", הוא טוען, "הן הכי טובות כי באוסם מייבשים אותן מאוד חזק ומאוד טוב וכך הן שותות הכל והקוגל לא מתפרק. על אף שזה הסוג הכי יקר בשוק. למיטב ידיעתי, יש מישהו שמכין קוגל בגאולה שעובד רק איתן, אך לנו זה יקר והן גם לא מגיעות באריזות גדולות, לכן אנחנו עובדים עם חברת בני דרום. יש להם שקים של 10 ק"ג. אנחנו מייצרים מעל 100 שנה קוגל ירושלמי חריף, מתוק ומלוח וקוגל תפו"א. אני גם מוהל בחינם כבר 30 שנה, אבל הפרנסה שלי היא מהקוגלים".
המותג של אסם לא בכדי נחשב ליקר ביותר: לפי אתר השוואות המחירים CHP האטריות נמכרות כרגע במספר מיקומים מועט ברחבי הארץ במחירים גבוהים לעיתים פי 2 ומעלה ממחירי המתחרים. הן נמכרות בסניפי אמ:פם בודדים בת"א ונס ציונה ב-8.90 שקלים לאריזה ובכמה חנויות yellow ב-10.50 שקל. ברמי לוי הן נמכרו ב-5.90 שקלים, בשופרסל ב-7.70 שקלים ובסטופמאקט ב-7.90 שקלים.
אטריות דקות של מותגים אחרים - זולות יותר בדרך כלל. כך למשל: רמי לוי מוכר 400 גרם אטריות דקות של המותג הפרטי שלו ב-4.80 שקלים ובמבצע: 3.30 שקלים; ביש חסד, אטריות דקות שנמכרות תחת המותג "יש" עולות לצרכנים 3.90 שקלים ל-400 גרם ואטריות דקות של מאסטר שף (מתוצרת פולין) נמכרות ב-6.90-330 שקלים ל-400 גרם. מוצר במשקל זהה של טעמן נמכר ב-5.9-3.3 שקלים. עוד מותגים: משובח ושיבולים בני דרום (שמייצרים בארץ).
מה הסיבה למחסור? לפי אסם מדובר ב"תיעדוף ייצור", למרות שהאטריות של אסם מיוצרות בכלל בפולין ולא בארץ.
מאסם נמסר בתגובה: "לאסם קיימים מגוון סוגי אטריות. לגבי אטריות דקות, מדובר במחסור נקודתי הנוצר בעקבות תעדופי ייצור. המוצר צפוי לחזור למלאי בעוד כשבועיים".