משרד הבריאות ביטל את בדיקות הקורונה שתוכננו להיום (ב') בשני סניפים של רמי לוי, בסניף אחד של ויקטורי ובשלושה סניפים של שופרסל, מחשש להתנפלות של הציבור. ההתעניינות המוגברת של הציבור בקבלת בדיקה חינם בעקבות חשיפת כלכליסט, הובילה את המשרד לדחות את הבדיקות למועד אחר ובלתי ידוע, במטרה לעשות זאת ללא ידיעה מוקדמת של הציבור. 
כחלק מהפיילוט, עובדי משרד הבריאות יחד עם פיקוד העורף יקימו עמדת בדיקות בחדר צדדי בסניפים, במטרה להרחיב את בדיקות הקורונה לכלל הציבור, ולבצע בדיקות כשירות חינם ללקוחות ולעובדי הסניפים. בדיקות ייערכו גם בסניפי שופרסל ברהט, בטירת הכרמל ובבני ברק, וכן בסניף של רשת ויקטורי. אם הניסיון יהיה מוצלח - הבדיקות יורחבו לרשתות נוספות.
2 צפייה בגלריה
נגיף קורונה ספרד בדיקת קורונה עמדת היבדק וסע
נגיף קורונה ספרד בדיקת קורונה עמדת היבדק וסע
בדיקת קורונה
(צילום: AFP)
מקורב למשרד הבריאות אמר כי עד כה נבדקו רק מי שסומנו כחשודים: אנשים ששהו בקרבת חולים או כאלה שפיתחו תסמינים. כעת, זו הפעם הראשונה שייערכו בדיקות לאזרחים אקראיים.
במסגרת הפיילוט יבוצעו בדיקות רק למי שיחפוץ בכך ואין חובה להיבדק. הפיילוט מתאפשר הודות לגידול במספר הבדיקות שמבצע משרד הבריאות, כאשר היעד הוא 10,000 בדיקות ליום כבר בקרוב, וזאת לאחר שהושלם מחסור במטושים ובציוד בדיקה.
2 צפייה בגלריה
 בדיקת חום בכניסה לסניף רמי לוי ברמת החייל
 בדיקת חום בכניסה לסניף רמי לוי ברמת החייל
בדיקת חום בכניסה לסניף רמי לוי ברמת החייל
רשתות השיווק נבחרו כתחנת בדיקות משום שתחת מגבלות הסגר הן אחד המקומות הבודדים שהציבור מורשה להגיע אליו, ומדובר במבנה גדול דיו המאפשר לשמור על מגבלות משרד הבריאות ביחס לציפוף ומרווח בין קונה לקונה. יש לציין כי בכניסה לרוב הרשתות מתבצעת בדיקת חום וסדרנים מקפידים על עמידה בתור במרווחים של 2 מטרים ולא יותר ממספר קצוב של אנשים בסניף בכל זמן נתון.
בראיון לאולפן yney, סיפר אסא ורד, מנהל סניף רמי לוי בבת ים, כי בשעות הערב הם קיבלו הודעה לפיה אמורה להתבצע בסניף בדיקה ע"י צוות של משרד הבריאות. "תוך מספר דקות התחלנו לקבל עשרות אפילו מאות של טלפונים של אנשים ששאלו מתי ואיך וכמה", הוא סיפר. "לפי הכמויות שקיבלתי, תיארתי לעצמי שהולכת להיות פה כמות מטורפת של אנשים".
ורד מבהיר, כי בימים האחרונים הם מווסתים את האנשים על מנת שלא ליצור צפיפות בתוך הסניף. "אלה גם ימים של חג, וגם ימים של אנשים שהם בהיסטריה של קניה, אם לא נווסת יהיה בפנים תוהו ובוהו. אני מעריך שהמון אנשים שלא באו לקניה, היו באים רק בשביל הבדיקה".
פורסם לראשונה: 19:33, 29.03.20