מאז הקורונה, אנשים רבים החלו לעבוד מהבית במקום מהמשרד, מה שמייצר סוגיות חדשות בנושאי תאונות עבודה. כך קרה גם לבודק תוכנה מהמרכז, שבמרץ האחרון, בזמן שעבד מהבית, קם לחמם בורקס לארוחת צהריים. בזמן שניסה להפריד את המאפים הקפואים, הוא נפצע בכף ידו השמאלית מהסכין שאחז, לרבות פגיעה עצבית אשר הצריכה ניתוח.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
"התחלתי את עבודתי על המחשב ולאחר כשעתיים של עבודה רציתי לחמם לי משהו לאכול", כתב בתצהירו. "תוך כדי שיחת זום עם מספר עובדים ומנהלים, קמתי למטבח וניסיתי להפריד בורקסים לפני חימום, כשלפתע הסכין שנעזרתי בה לצורך הפרדת הבורקסים, נכנסה לי לכף ידי השמאלית. ירד לי הרבה דם ואשתי לקחה אותי לקבלת טיפול רפואי בקופת חולים".
1 צפייה בגלריה
בורקס
בורקס
רצה להפריד בורקסים - ונפגע בידו
(צילום: shutterstock)
לדבריו, עד היום הוא סובל ממגבלה וכאבים הפוגעים באיכות חייו ומקשים עליו לבצע פעולות בכף יד שמאל.
העובד ביקש באמצעות עו"ד ענת קאופמן, מומחית לדיני נזיקין וביטוח, להכיר באירוע כפגיעת עבודה, מכיוון שהתרחשה בזמן שעבד מביתו. במקרים כאלה על העובד להוכיח כי האירוע אכן התרחש במהלך העבודה, ויש דרכים רבות לעשות זאת. במקרה זה למשל הוכח הקשר בין התאונה לעבודה על ידי כך שהציגו לביטוח לאומי את הקישור לפגישת הזום בה השתתף באותה שעה, מה שלטענתו הוכיח שאכן האירוע התרחש בזמן שעבד מהבית.
עו"ד ענת קאופמן. רשלנות רפואית נזיקיןעו"ד ענת קאופמןצילום: רמי זרנבר

עו"ד קאופמן מציינת כי "רבים לא יודעים, שישנן תאונות רבות המוגדרות כתאונות עבודה על פי דין גם אם על פניו לעובד זה לא נראה כך, וניתן לקבל גמלאות ולעיתים אף פיצויים בגינן".
במקרה הנוכחי העובד הגיש תביעה לביטוח לאומי במטרה לקבל את הזכויות להן הוא זכאי לטענתו כנפגע תאונות עבודה. לפני מספר ימים הכיר הביטוח הלאומי באירוע כתאונת עבודה ובימים אלו העובד צריך לעמוד בפני ועדות רפואיות לצורך קביעת אחוזי נכותו.