כ-350 אלף זכאים לתעודת נכה לא יצטרכו יותר לחכות לתעודה מפלסטיק, אלא יוכלו להוריד את התעודה ישירות מאתר הביטוח הלאומי. לפי הביטוח הלאומי, מרגע העלאת השירות אתמול לאוויר, הורדו למעלה מ-19 אלף תעודות. 
עד היום, התעודה הייתה כרטיס קשיח שנשלח לזכאי בדואר, ותהליך המשלוח מרגע קבלת הזכאות עד להנפקת הכרטיס מפלסטיק ארך למעלה מחודש. כעת אזרחים הזכאים ל'תעודת נכה' יוכלו להנפיק את התעודה באתר הביטוח הלאומי בעזרת הכנסת פרטים מזהים בלבד. המערכת תדע לזהות את הפונה ולהתאים את התעודה אליו, כולל הזכאויות הנלוות כמו פטור מתור.  
התעודה בתוקף לשבע שנים והיא מעניקה הטבות והנחות בשלל גופים כגון: הנחות בתחבורה הציבורית, באתרים ומוזיאונים ועוד. לחלק מהזכאים התעודה מעניקה גם פטור מתור ופטור גם עבור מי שמלווה את הזכאי. בתקופה הקרובה, במקביל להנפקת התעודה באופן מקוון, התעודה בכרטיס הקשיח עדיין תהיה בתוקף. 
בביטוח הלאומי אמרו כי "מגפת הקורונה, שעדיין לא פסחה עלינו, הביאה איתה הרבה מאוד קשיים בריאותיים וכלכליים, אך שימשה פלטפורמה חשובה לקידום פרויקטים דיגיטליים, הנגשת השירות ועוד. אין סיבה שאדם הזכאי לתעודת נכה והמצפה לה כדי להתנהל בשגרת יומו, יאלץ לחכות כחודש ימים לפחות עד שהתהליך יסתיים".