בעקבות הקרה - מחסור במלפפונים, אחד הירקות האהובים על ישראלים. ישראל עומדת בפני גל קרה שני ובמושב אחיטוב, בו מגדלים את מרבית המלפפונים בישראל, מדווחים כי בשל הקור, אין יבול.
גורם בענף אמר ל-ynet: "חסר מלפפונים בגלל הקרה וגם כי יש מעט פחות גידולים כיוון שזאת שנת שמיטה. כדי לפצות על המחסור מביאים את הסחורה הגרועה של ירדן (עם מכס מ.ק) ולכן המחירים בינתיים לא עולים, אבל האיכות לרוב לא טובה. זה לא ייפתר בשבועיים הקרובים, אבל ככה זה בחקלאות בכל העולם: כשקר מדי אין יבול. נמתין. עוד שבוע נראה את שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר מביאים מלפפונים בטיסה מטורקיה, מדינה שכרגע סגורה. המחיר לצרכן כרגע סביר אבל לא נמוך, בסיטונאות מקבלים על ק"ג מלפפון שבעה שקלים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: מירב קריסטל)

אז כמה כדאי לשלם עכשיו על מלפפונים? בתוך הערים תמצאו מחירים גבוהים כמו 13.90 שקל לק"ג בסופר יודה ו-14.90 שקל לק"ג בחלק מהרשתות החרדיות. אבל ביוחננוף ורמי לוי למשל, יש מבצעים על מלפפונים - שנמכרים במחיר הפסד של 70-90 אג' לק"ג. ברוב הרשתות מוכרים מלפפונים בחמישה-תשעה שקלים, לכן כדאי לקנות בשישה שקלים לק"ג ומטה.
לעומת זאת, בתקופה הנוכחית יש שפע של תפוחי אדמה, גזר, בטטות וכרוב והמחירים לחקלאי - ברצפה. אם מוכרים לכם ביוקר אל תקנו, כי המחירים אמורים להיות נמוכים במיוחד. "מגדלים מספרים שהם לא מצליחים למכור תפוח אדמה מקירור ב-1.40 שקלים לק"ג, כשעלות הגידול וההובלה היא שני שקלים לק"ג. מגדלי כרוב עלו עם מחרשה ודיסקוס והשמידו כמה מאות דונמים של כרוב כי המחירים ירדו מתחת ל-70 אג' לק"ג ולא משתלם למכור. גם פלפלים יש המון וחקלאים מקבלים חמישה שקלים לק"ג".
מה לגבי עגבניות? "העגבניות זה ענף אבוד. תמיד חסר עגבניות בגלל ביקוש אדיר בישראל, אבל כבר מביאים מטורקיה כל הזמן. הפסקנו לגדל עגבניות, יש ירידה גדולה בגידול עגבניות בישראל לנוכח הייבוא, אבל מלפפונים לדוגמא הרבה יותר קשה להביא בייבוא בהטסה כי זה ירק רגיש יותר. ובכלל, אין סיבה להטיס מחו"ל ירקות שגדלים בארץ. זה מבזבז משאבים ודלק פוגע באיכות הסביבה ובסופו של דבר - יעלה פה מחירים כשתחוסל החקלאות".