בשיתוף בנק הפועלים

הירקנית, מעיין צבי

היזמים: ניצן ורמית קרן (34).
מי אנחנו: ירקניה המשווקת תוצרת חקלאית מקומית, בייחוד של חקלאי חוף הכרמל. מדי יום חמישי נערך במקום "שוק המעיין" עם הופעות חיות ומכירת עבודות של אמנים מקומיים.
מתי נפתחנו: מארס 2020.
הסיפור שלנו: "שנינו עסקנו במשך שנים בתחום החתונות. רמית הייתה מעצבת ואני מפיק חתונות", מספר ניצן. "בימים הראשונים של הקורונה, כשגני האירועים נסגרו וכל האירועים בוטלו, ובעקבות תאונת דרכים שרמית עברה, החלטנו להמציא את עצמנו מחדש והתגלגלנו במקרה דרך חבר לחקלאות. העסק גדל מהר מאוד. בהתחלה עבדנו מהסלון בבית. משם עברנו למחסן שבניתי בגינה, ואז עברנו למחסן שבו אנחנו נמצאים היום, אותו בנינו לבד באזור התעשייה מעיין צבי ליד זכרון יעקב. הדגש שלנו הוא על החקלאות הכי מקומית וטרייה. אני נוסע כל יום בעצמי לאסוף את התוצרת, מתייחס לירקות ולפירות כמו אל הפקת חתונה. אנחנו עובדים קשה מאוד, 16 שעות ביום. לא לקחנו חופש מאז שפתחנו את המקום, אבל הפירגון של האנשים נותן לנו אנרגיה".
5 צפייה בגלריה
ניצן קרן ורמית מהירקנית
ניצן קרן ורמית מהירקנית
ניצן קרן ורמית מהירקנית
(צילום: אלעד גרשגורן)
המוצר הכי מיוחד אצלנו: "ליד הירקנית בנינו חממה הידרופונית לגידול ירוקים. יש לנו סחורה טרייה כל יום — חסה, בזיליקום תאילנדי, רוקט ועוד".
איך עברה עלינו הקורונה: "בתקופת הקורונה הייתה עלייה ביוזמות של שיווק תוצרים חקלאיים טריים, אבל אנחנו היחידים באזור חוף הכרמל. בהתחלה החקלאים לא כל כך רצו לעבוד איתנו, אבל לאט־לאט הצלחנו לבנות קהילה של חקלאים סביבנו. היום הרבה מכירים ואוהבים לעבוד איתנו".
מה הלאה: "גדלנו כל כך מהר ואנחנו עדיין לא מוכנים לגדילה נוספת. בינתיים אנחנו נהנים מהפירגון של הלקוחות".
חפשו אותנו: אזור התעשייה מעיין צבי (סמוך לדגי המעיין), וגם באתר הירקנית

הקובייה הקסומה, פרדס חנה

היזמת: אורלי אקרון (44).
מי אנחנו: מרכז לגו קהילתי.
מתי נפתחנו: מארס 2020.
הסיפור שלנו: "המקום נולד מתוך האהבה שלי לקוביות לגו. לפני שמונה שנים קיבלתי במתנה סט לגו של ארכיטקטורה ניו יורקית והתאהבתי מחדש. התחלתי לבנות בלגו בזמני הפנוי – מכוניות, מטוסים, מבנים עתיקים בעולם ועוד. מהר מאוד הבית הפך לסוג של מוזיאון - דגמי לגו היו בכל מקום, גם בשירותים. כשהגיעו אלינו לביקור ילדים של חברים ומשפחה הם כל כך התלהבו, שהחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות. בנינו קומה מעל הבית שלנו בשכונת מגד, שהוא גם מוזיאון, גם רחבת פעילות לילדים וגם חנות לגו.
"אנחנו גם מפעילים חוגים לילדים עם צרכים מיוחדים בשיתוף המועצה המקומית. לגו הוא על־זמני, גם היום ילדים אוהבים מאוד לבנות בלגו, כי הוא מפתח הרבה יכולות, בייחוד את הדמיון. ההורים שמגיעים לכאן לא מאמינים שהם הצליחו לנתק את הילדים למשך יותר משעתיים מהמסכים".
5 צפייה בגלריה
"החלום שלנו הוא לפתוח האנגר מטורף באווירה אחרת לגמרי ממה שאנחנו מכירים מסטודיו לאיפור או מספרה".קרן ומורן מימון
"החלום שלנו הוא לפתוח האנגר מטורף באווירה אחרת לגמרי ממה שאנחנו מכירים מסטודיו לאיפור או מספרה".קרן ומורן מימון
"הילדים שנכנסים למשפחה וללב שלנו הם הדבר הכי מיוחד. ברגע שהם פה, הם חלק מאיתנו". הקובייה הקסומה, פרדס חנה.
(צילום: אלעד גרשגורן)
המוצר הכי מיוחד שלנו: "הילדים שנכנסים למשפחה וללב שלנו הם הדבר הכי מיוחד. ברגע שהם פה, הם חלק מאיתנו".
איך עברה עלינו הקורונה: "את המפתח למקום קיבלתי בסגר הראשון של הקורונה, אז היו לי חודשיים לסדר ולארגן ולבנות עוד סטים של לגו. פתחנו את המקום למבקרים בין הסגרים. התיאום היה קצת מסובך, כי בכל רגע נתון רק משפחה אחת יכלה להיכנס. היום אנחנו עובדים לפי התו הסגול. יש מגבלה על כמות האנשים, אבל יש פינת המתנה בחוץ".
מה הלאה: "מצד אחד, אני רוצה להשאיר את המקום כמו שהוא, אני לא רוצה שזה יהיה עסק מסחרי מדי. אני אוהבת שהוא נמצא בבית שלי ושאני קרובה לילדים. מצד שני, הייתי רוצה להתרחב, אבל לא הייתי רוצה להיות בקניון או מרכז מסחרי".
חפשו אותנו: מגד 10, פרדס חנה־כרכור בתיאום מראש. וגם בפייסבוק: הקובייה הקסומה

Tati Plants, תל אביב

היזמת: ענבל קסטל (26).
מי אנחנו: חנות ומותג צמחים בלב פלורנטין בתל אביב. בימים אלו המכירות מתבצעות באינסטגרם, בווטסאפ או בטלפון.
מתי נפתחנו: יוני 2020.
הסיפור שלנו: "הכל התחיל לפני ארבע שנים כשקניתי קקטוס והתחלתי לגדל אותו, משהו שהסב לי המון אושר ורוגע. אחרי כמה חודשים הוא התרבה עד שהיו לי מאות קקטוסים ולא נשאר לי מקום במרפסת. אז ארגנתי מכירה ביתית שהייתה ממש מוצלחת - פנו אליי מאות אנשים. מאותו רגע התאהבתי בצמחים, התחלתי לחקור לעומק את התחום, ובמקביל אנשים התחילו לפנות אליי ולהתייעץ איתי. בשלב הבא הפעלתי דוכנים בירידים ובאירועים פרטיים עם צמחים שגידלתי בעצמי. את טטי פלאנטס, על שם סבתא שלי, הקמתי בתקופת הקורונה, כשכל נושא הגינון תפס תאוצה בעיר.
5 צפייה בגלריה
ענבל קסטל הבעלים של tati plants
ענבל קסטל הבעלים של tati plants
ענבל קסטל הבעלים של tati plants
(צילום: אביגל עוזי)
"החנות מתמקדת בצמחי בית שמתאימים לדירות התל־אביביות, רבות מהן חשוכות בגלל הבנייה הצפופה בעיר. את הצמחים אני מייבאת מהולנד, ואליהם אני מצרפת מידע על הצמח, הוראות השקיה מפורטות ומפת אור שמדגימה איפה להניח את הצמח. חוץ מזה, השירות שלי הוא ארוך טווח - כל לקוח מוזמן לפנות ולהתייעץ איתי גם אחרי הרכישה".
המוצר הכי מיוחד שלנו: "קלתאה אורביפוליה – צמח טרופי שמתאים לפנים הבית ללא שמש ישירה. האדמה שלו צריכה להיות כל הזמן לחה, ולכן אני ממליצה ללקוחות להיכנס עם הצמח פעמיים בשבוע למקלחת, כדי שיקבל את כל האדים החמים ותהיה לו אווירה של ג'ונגל".
איך עברה עלינו הקורונה: "החלטתי לפתוח את החנות דווקא בתקופת הקורונה בגלל שהעסק גדל, הרבה אנשים היו בבית וקנו צמחים. גם לא היה לי יותר מקום בבית. זה צעד שהייתי צריכה לעשות מזמן, אבל קצת פחדתי לגדול".
מה הלאה: "אני ממשיכה לפתח את המותג. בחצי השנה האחרונה אני עובדת על מארז מהמם – ערכה ביתית מיוחדת לטיפול בצמחים".
חפשו אותנו: השוק 45, תל אביב. הזמנות דרך הקטלוג, האינסטגרם או וואצאפ, או בטלפון: 054-2003234,

חנן הגבן, מושב חירות

היזם: חנן סופר (52).
מי אנחנו: מרכז מבקרים ומגבנה המייצרת גבינות כפריות מחלב עיזים, בקר וכבשים בשיטות מסורתיות.
מתי נפתחנו: 2008.
הסיפור שלנו: "במשך שנים היה לי עסק לייצור ממתקים. לפני 13 שנים נתקלתי במתכון לגבינה של שרי אנסקי והכנתי אותה עם הבת שלי, שהייתה אז בת 5. התוצאה הייתה כל כך טעימה, שהמשכנו להכין גבינות וחילקנו לשכנים ולחברים. התאהבתי בתחום והתחלתי לחקור ברצינות את הנושא. בהמשך עשיתי קורס גבנות ולאחר מכן נסעתי ללימודים באיטליה, שם התוודעתי למגבנות קטנות ומסורתיות שכבשו אותי. חזרתי לארץ והחלטתי להקים מגבנה במושב שלנו. אשתי ואני שיפצנו לול ישן במושב והקמנו את המקום.
5 צפייה בגלריה
חנן הגבן, מושב חירות
חנן הגבן, מושב חירות
חנן הגבן, מושב חירות
(צילום יאיר שגיא)
"אנחנו מכינים גבינות ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל מחלב שנאסף כל יום ב־5 בבוקר במושב הסמוך. החלב יוצא אלינו כשהוא עוד חם מהחליבה. גבינות בעבודת יד שונות בטעמן מהגבינות שנעשות בטכנולוגיות תעשייתיות. המגבנה נמצאת בתוך מטע אבוקדו ואנחנו משלבים את התוצרת המקומית העונתית שלנו בגבינות, אם זה פקאנים או מרווה. אנחנו מוכרים גם אבוקדו ושמן זית".
המוצר הכי מיוחד שלנו: "גבינת חירות, על שם המושב שלנו. גבינה בטכנולוגיית גאודה מחלב כבשים. לפני שנתיים היא זכתה במקום שלישי בתחרות גבינות בצרפת".
איך עברה עלינו הקורונה: "התאמנו את עצמנו למצב והתחלנו לעשות משלוחים, סלי פיקניק וחבילות שי. המשכנו לעבוד כרגיל, אבל את מרכז המבקרים סגרנו".
מה הלאה: "להמשיך לפתח את המגבנה ואת הגבינות המיוחדות שלנו".
חפשו אותנו: דרך המייסדים 25, מושב חירות, גוש תל מונד. הזמנות באתר
5 צפייה בגלריה
חנן הגבן, מושב חירות
חנן הגבן, מושב חירות
מה הלאה? "להמשיך לפתח את המגבנה ואת הגבינות המיוחדות שלנו". חנן הגבן, מושב חירות
(צילום יאיר שגיא)

בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 07:50, 03.09.21