בשיתוף בנק הפועלים
את קרן בוברובסקי ועזריאל אסף מקיבוץ סעד בעוטף עזה פגשנו בשנה שעברה במסגרת השתתפותם בתחרות "העסקים הקטנים". היא הייטקיסטית לשעבר שלאחר שהות של כמה שנים בסין חלמה להביא את הפטריות האקזוטיות, אולי היצור הכי מסקרן בטבע, כאן אלינו לישראל הקטנה. השניים שיתפו אותנו בסיפור היזמות המופלא שהקימו - חוות הפטריות 'מוגו'. כעת, חזרנו אליהם לברר מה עבר עליהם מאז זכייתם בתחרות ואילו טיפים מהמנטורים הם לקחו איתם להמשך הדרך.
השנה האחרונה הייתה מאתגרת לעסקים הקטנים והבינוניים בישראל. הזינוק במחירי חומרי הגלם, נסיקת מחירי ההובלה הימית והשינוע ותחילת ההתאוששות ממשבר הקורונה הם רק חלק מהמשוכות אותן נאלצו בעלי העסקים לעבור. "שנת 2022 הייתה מאתגרת בגלל שיש אצלנו חלק לא מבוטל שמבוסס על ייבוא. לכן דחינו חלק מהתוכניות שלנו להתרחבות לשנה הקרובה", אומרת קרן בוברובסקי מייסדת החווה.
3 צפייה בגלריה
קרן בוברובסקי עם נוי הדס, חקלאית ומייסדת רשת "נוי השדה". "להשתמש ברשתות החברתיות ליצירת הזדהות עם המותג"
קרן בוברובסקי עם נוי הדס, חקלאית ומייסדת רשת "נוי השדה". "להשתמש ברשתות החברתיות ליצירת הזדהות עם המותג"
קרן בוברובסקי עם נוי הדס, חקלאית ומייסדת רשת "נוי השדה". "להשתמש ברשתות החברתיות ליצירת הזדהות עם המותג"
(צילום: הרצל יוסף)
חוות הפטריות 'מוגו' נוסדה בשנת 2019 לאחר שקרן למדה את רזי גידול הפטריות בהולנד. בזכות הטכנולוגיה החדשנית והטיפול המיומן, החווה הקטנה התרחבה וכיום מספקת בעיקר פטריות שמפיניון ופורטובלו, טריות, איכותיות וללא ריסוס, לכל רחבי הארץ.

תחרות העסקים הקטנים חוזרת

"תחרות העסקים הקטנים" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק הפועלים חוזרת לעונה ה-14 שלה. במשך מעל לעשור אנחנו מביאים במסגרת התחרות את סיפוריהם של עסקים קטנים שבעליהם גילו יצירתיות, חדשנות, יכולת לזהות צורך ולתת לו מענה, יכולת טכנולוגית גבוהה וגם רגישות חברתית ורצון לתרום לקהילה. כל שנה נבחרו מביניהם כמה מצטיינים שקיבלו פרס כספי וחשיפה תקשורתית גדולה, ובכל פעם שחזרנו אליהם לאחר שנה, גילינו שהחשיפה הקפיצה את העסק באופן שלא יכלו לשער קודם לכן.
בשנה שחלפה העסק התרחב וב'מוגו' התחילו לייבא פטריות אינוקי מתאילנד. "זה זן עדין וטעים במיוחד", מסבירה קרן, "הוא נפוץ מאוד במזרח אסיה והשוק הישראלי עתיד להתאהב בו".
קרן מספרת שהם מתכוונים ליישם את הטיפים של המנטוריות שהגיעו אליהם. אחת היועצות שהגיעה לחוות הפטריות בעונה הקודמת של תחרות "העסקים הקטנים" היא נוי הדס, מייסדת רשת "נוי השדה" שבין היתר המליצה ל'מוגו' להדגיש את האיכות המוקפדת שמאפיינת את החווה ולמנף את השיווק גם דרך אתר אינטרנט והרשתות החברתיות.
"נוי ייעצה לנו לדברר יותר את המוצרים שלנו ואת הייחודיות שלנו על האריזות עצמן כדי שלקוח הקצה יכיר ויתחבר לערכים שלנו. התחלנו ואנחנו נמשיך ליישם את העצות שנתנה", משתפת קרן.
בנוסף, קרן מציינת את התגובות מחממות הלב שהגיעו. "חברים וקולגות מאוד פרגנו לנו על ההשתתפות בתחרות. הרבה אנשים לא יודעים איך גדלות פטריות ולא יצא להם לבקר בחוות דומות ובזכות התחרות קיבלו הצצה לעולם גידול הפטריות. הפרסום פתח לנו הזדמנויות חדשות ושיתופי פעולה בשוק".
ומה היעדים שלכם לשנה הקרובה?
"אנחנו מתכוונים להמשיך להוביל באיכות ובחדשנות ולהרחיב את סל המוצרים כך שיתאימו למטבח הישראלי", היא אומרת בביטחון.
לסיכום, הטיפ של קרן לעסקים קטנים בתחילת דרכם הוא להתמקד. "אתה צריך לדעת מה החוזקה שלך, לאן אתה רוצה ללכת ולמצוא את היועצים או את הליווי שיעזרו לך להגיע ליעדים שלך. לעשות את מה שבאמת מקדם את העסק ולהיזהר מלהתפזר על דברים שוליים מסביב".
3 צפייה בגלריה
מוגו אגודה שיתופית חקלאית
מוגו אגודה שיתופית חקלאית
מוגו אגודה שיתופית חקלאית
(צילום: חיים הורנשטיין)
כמיטב המסורת, תחרות העסקים הקטנים חוגגת בימים אלה את העונה ה-14 שלה. במסגרת התחרות שמתקיימת בשיתוף "ידיעות אחרונות", ynet ובנק הפועלים, ייקחו חלק שמונה עסקים הנבחרים שניצבים בפני תהליך של שינוי ויוכלו ללמוד מיועצים מקצועיים איך להקפיץ את העסק מדרגה ולהתייעל במודל הפעילות העסקי והשיווקי. הרשמה מסתיימת ב-17.12.22.
בשיתוף בנק הפועלים


script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-822068272">
פורסם לראשונה: 16:36, 06.12.22